چه تعداد مسکن در تیرماه معامله شد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
باتوجه به ثبت ۱۰ هزار و ۲۹۴ فقره معاملات مسکن در تیر ماه امسال، تقریبا نقدینگی وارد شده به این بازار در ابتدای تابستان برابر با ۳۶ هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان محاسبه می‌شود.
معاملات مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبر آنلاین، بر اساس داده‌های بانک مرکزی رشد متوسط قیمت مسکن تهران برای سومین ماه متوالی در سال جاری مثبت بوده و به ۵.۸ درصد رسید.

این افزایش قیمت در ابتدای تابستان ۱۴۰۱ در نهایت موجب شد تا تورم نقطه ای مسکن تهران به قله ده ماهه برسد. این در حالی است که معاملات مسکن در این ماه افت قابل توجهی را در مقایسه با ماه قبل داشته است.

دومین مرکز داده از وضعیت تغییرات مسکن در تهران شیب صعودی دیگری را از قیمت آپارتمان‌های مسکونی تهران ترسیم کرد. در گزارشی این بار بانک مرکزی به رسم هر ماهه خود اعلام کرد متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در ابتدای تابستان امسال نسبت به ماه قبل رشدی ۵.۸ درصدی داشته و برای سومین ماه متوالی صعودی شده است.

معاملات مسکن در تیرماه

سومین تورم مثبت مسکن در تهران

متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در تهران طبق داده‌های بانک مرکزی برابر با ۴۱ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان به دست امده که در مقایسه با ماه قبل ۵.۸ درصد افزایش داشته است.

مطلب پیشنهادی:  کاهش چشمگیر صدور پروانه ساختمانی در تهران

شروع دوباره روند صعودی قیمت‌ها در بازار مسکن موجب شده تا تورم نقطه‌ای این شاخص در تهران هم به ۳۸ درصد رسیده و در قله ۱۰ ماهه قرار بگیرد. در مقابل اما شما معاملات در این ماه سیری نزولی را در پیش گرفته است.

معاملات مسکن در تیرماه

افت معاملات تیرماه در سال ۱۴۰۱

بر اساس داده‌های بانک مرکزی در چهارمین ماه امسال تعداد معاملات مسکن در تهران برابر با ۱۰ هزار و ۲۹۴ فقره ثبت شده که در مقایسه با ماه قبل ۲۵.۸ درصد کمتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…