چند مشاور املاک در تهران مشغول به کار هستند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد که هم‌اکنون حدود 12 هزار مشاور املاک در تهران داریم.
مشاور املاک در تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، عبدالله اوتادی از بیکاری گسترده مشاوران املاک در پی سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: اتحادیه املاک بر اساس دستورات دولت در بحث اشتغالزایی موظف و مجبور است به هر شخص متقاضی،‌ جواز کسب فعالیت در بخش مشاوران املاک را بدهد. (برای اطلاع از آخرین وضعیت قیمت خرید خانه در تهران به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.)

وی در ادامه با بیان اینکه مشاور املاکی شغل بسیار حساسی است، عنوان کرد: به هر فرد متقاضی که سواد خواندن و نوشتن دارد جواز کسب فعالیت در حوزه مشاور املاک داده شود. حتی فردی هم که سواد خواندن و نوشتن نیز ندارد می‌تواند با انتخاب مباشر، جواز کسب دریافت کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه املاک در خصوص ضرورت اتصال دستگاه پوز مشاوران املاک به سازمان امور مالیاتی، گفت: به‌نظر می‌رسد برخی مسئولان وزارت راه درک درستی از وضعیت بازار مسکن،‌مولفه‌های تاثیرگذار در این بخش ندارند.

مشاور املاک در تهران

اوتادی با اظهار به اینکه حدود 1600 دفتر اسناد رسمی در تهران داریم که هیچ شباهتی به بنگاه‌های املاک ندارند، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 12 هزار مشاور املاک در تهران داریم که به‌طور میانگین حدود 10 نفر در املاکی‌ها مشغول به‌کار هستند، یعنی حدود 120 هزار نفر.

مطلب پیشنهادی:  توقف طرح اقدام ملی مسکن

بنا بر گفته وی در کشور نیز حدود 5 میلیون نفر به همراه اعضای خانواده در بخش مشاور املاک فعالیت دارند که رقم قابل توجهی است.

وی با طرح این پرسش که چرا عده‌ای می‌خواهند سفر مشاوران املاک را نابود کنند،‌اضافه کرد: واقعیت آن است که عدم تحقق وعده‌ها باعث شده تا هر از چندگاهی دولت‌ها از مشاوران املاک هزینه کنند. در دولت قبل مقصر تمام اتفاقات افتاده و نیفتاده بازار مسکن را مشاوران املاک معرفی می‌کردند.

مشاور املاک در تهران

وی با بیان این‌که دیواری کوتاه‌تر از مشاوران املاک نداریم، تصریح کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی به وعده‌های خود در بخش مسکن عمل کند هیچ نیازی به اجرای برنامه‌های اینچنینی در این بخش نیست.

اوتادی در انتهای سخنان خود اظهار داشت: حتی اگر کمیسیون مشاوران املاک هم صفر شود هیچ اتفاقی در بازار مسکن روی نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…