هشدار به خریداران خانه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش نجومی قیمت مسکن و پایین بودن قدرت خرید مردم باعث شده که کلاهبرداران این بار با فروش صوری مسکن، خریداران را به دام بیندازند.
فروش خانه

به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت نیوز، حقه جدید کلاهبرداری در حوزه ملک، فروش صوری خانه است. به گونه‌ای که بسیاری از فعالان بازار مسکن عقیده دارند بسیاری از معاملات ظاهری بوده و از طریق صاحبان ملک انجام می‌شود. برای مثال روزانه با صدها فایل فروش خانه به شرط رهن در آگهی‌ها مواجه می‌شویم. هدف از انجام این کار، دریافت رقم هنگفت و سپس فسخ قرارداد است.

در بسیاری از آگهی‎‌ها شاهد این عبارت هستیم که فقط با ۵۰۰ میلیون تومان در تهران صاحبخانه شوید» … «با ۳۰۰میلیون تومان شما را خانه‌دار می‌کنیم» … «خرید خانه از شما، رهن و وام آن با ما»

در این‌گونه آگهی‌ها برای اینکه مخاطب را ترغیب کنند، مبلغی را برای ملک در نظر می‌گیرند که بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی ملک است و به خریدار این وعده را می‌دهند که می‌توانند با دریافت وام و یا رهن ملک، صاحب خانه مورد نظر خود شوند.

فروش خانه

چه افرادی قربانیان کلاهبرداری ملکی هستند؟

با توجه به گزارشات بدست آمده از سامانه املاک و مستغلات کشور، در خردادماه امسال قیمت میانگین هر متر مربع خانه در تهران به ۳۹ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان رسید. این رقم حاکی از آن است که نسبت به سال گذشته 34 درصد افزایش قیمت در حوزه مسکن داشته‌ایم. این افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم باعث شد تا مردم به خرید خانه‌های کوچک، خانه‌های وام‌دار و حتی خانه‌های با شرط اجاره راضی شوند.

مطلب پیشنهادی:  اجاره نشینی در تهران چقدر بودجه می‌خواهد؟

از سوی دیگر آنچه که سبب شد تا معاملات صوری در ایران افزایش یابد رقم بالای فسخ قرارداد است.

مقاله مرتبط:

«تورم عمومی بر قیمت مسکن پیشی گرفت»

مطابق قانون در صورتی که فردی با استفاده از معامله صوری و حیله‌گری ملکی را به دیگری انتقال دهد، فرد متخلف محکوم به پرداخت جریمه و حبس از 6 ماه تا 2 سال می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:

«نقش ارز در کاهش قیمت مسکن»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…