محاسبه قیمت اوراق تسهیلات در تهران و شهرستان‌ها

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به اینکه نرخ اوراق تسهیلات نسبت به سال‌های گذشته افزایش چندانی نداشته است، اما تهیه برگه اوراق تسه نیازمند پرداخت مبلغ بالایی است. همین امر باعث می‌شود بسیاری از متقاضیان دریافت وام، در صورت نیازمند بودن به این تسهیلات از دریافت آن صرف نظر کنند.
قیمت خرید خانه

به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت نیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در 10 روز گذشته هزینه وام مسکن کاهش یافته است. این کاهش قیمت آنگونه که باید، تاثیری در قیمت اوراق نداشته است. چرا که یک زوج جوان تهرانی در صورتی که قصد دریافت وام برای خرید خانه را داشته باشد، باید مبلغ 134 میلیون تومان را پرداخت کند.

قیمت هر برگ اوراق در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب 137، 138 و 141 هزارتومان بوده است. قیمت اوراق در مقایسه با سال قبل افزایش چندانی نداشته است. برای مثال در دی‌ و بهمن سال گذشته اوراق با قیمت‌های ۱۳۸هزار و ۷۰۰ و ۱۳۹هزار و ۸۰۰تومان معامله می‌شد.

قیمت اوراق

نرخ اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

مجرد‌های تهرانی که قصد دریافت وام مسکن را داشته باشند، می‌توانند 280 میلیون تومان دریافت کنند. این مبلغ دریافتی شامل 200 میلیون تومان هزینه خرید خانه و 80 میلون دیگر وام جعاله است. بنابراین برای دریافت 200 تومان وام باید 400 برگه تسهیلات خریداری کنند. با محاسبه هر برگه 139 هزار و 600 تومان، رقمی معادل 55 میلیون و 840 هزارتومان باید پرداخت کنند. از طرفی برای 80 میلیون وام جعاله نیز باید 160 برگ اوراق تهیه کنند که رقمی معادل 22 میلیون تومان می‌شود. در نتیجه یک فرد مجرد تهرانی برای دریافت 280 میلیون تسهیلات باید 78 میلون و 176 هزارتومان هزینه کند.

مطلب پیشنهادی:  هدف از تشکیل تعاونی مسکن

با توجه به اینکه رقم تسهیلات وام متاهل‌ها تقریبا دوبرابر مجردها است، بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۱۱میلیون و ۶۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۲میلیون و ۳۳۶هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۳۴میلیون و ۱۶هزار تومان پرداخت کنند.

مقاله مرتبط:

«شرایط دریافت وام مسکن یکم»

قیمت اوراق

نرخ اوراق در سایر استان‌ها به چه صورت است؟

در صورتی که جمعیت استان‌ها بیش از 200 هزار نفر باشد، وام تسهیلات مجردها 160 میلیون و متاهلین 320 میلیون تومان است. بنابراین مجردها باید رقمی معادل  ۴۴میلیون و ۶۷۲هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۸۹ میلیون و ۳۴۴هزار تومان پرداخت کنند.

پیشنهاد مطالعه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …