مقایسه قیمت آپارتمان در شهرهای اطراف تهران

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب از دلتامگ به مقایسه دو شهر جدید پردیس و اندیشه از نظر موقعیت جغرافیایی و قیمت خرید آپارتمان می‌پردازیم.
شهرهای اطراف تهران

خرید آپارتمان در شهرهای اطراف تهران زمانی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت که به دلیل گران شدن خرید خانه در تهران، بسیاری از خانواده‌ها تصمیم به نقل مکان به شهرهای اطراف تهران نمودند. از طرفی مهاجرت به پایتخت برای اشتغال همواره رونق داشته است. در اطراف تهران خرید و فروش خانه در شهرهای جدید مثل پردیس، پرند و اندیشه رونق خوبی در سال‌های اخیر داشته‌اند. در این مطلب از دلتامگ به مقایسه قیمت آپارتمان در شهرهای اطراف تهران، دو شهر جدید پردیس و اندیشه می‌پردازیم.

خرید آپارتمان در پردیس

موقعیت و دسترسی‌های پردیس

شهر پردیس در شمال شرقی پایتخت قرار دارد و تا تهران ۱۷ کیلومتر فاصله دارد. موقعیت جغرافیایی شهر تازه تاسیس پردیس به‌گونه‌ای است که از شمال به رشته کوه البرز، از غرب به منطقه جاجرود، از شرق به بومهن و از جنوب به روستای طاهرآباد محدود می‌شود. به همین دلیل آب‌وهوای پردیس در بیشتر روزهای سال سالم و بدون آلودگی است.

برای رسیدن به پردیس از طریق بزرگراه‌های مختلفی که به آزادراه تهران پردیس وصل می‌شوند می‌توان بهره‌مند شد. همچنین از ایستگاه مترو فرهنگسرا، چهارراه تهرانپارس و نوبنیاد می‌توان با تاکسی و اتوبوس به این شهر رفت‌ و آمد کرد. لازم به ذکر است که متروی تهران به پردیس در دست احداث است و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

خرید آپارتمان در پردیس

موقعیت و دسترسی‌های اندیشه

شهر جدید اندیشه یکی از شهرهای بزرگ و پرطرفدار استان تهران است که در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غرب شهر تهران واقع شده است. شهر اندیشه در بخش مرکزی شهریار، در ۳ کیلومتری شمال غربی آن و ۷ کیلومتری جنوب شرق استان البرز قرار دارد. شهر اندیشه از نظر جغرافیایی، در اقلیم گرم و خشک قرار گرفته،‌ اما به دلیل قرار داشتن در نزدیکی باغ‌ها از آب و هوای متعادل‌تری برخوردار است.

برای رسیدن به اندیشه کافی است از بزرگراه‌های غرب تهران به سمت غرب حرکت کنید تا با گذر از شهر قدس به مقصد برسید. ناوگان اتوبوس و تاکسی از نقاط مختلف اندیشه برای رسیدن به تهران هر روز آماده خدمات هستند. اندیشه نیز مانند پردیس در حال حاضر فاقد مترو است.

مطلب پیشنهادی:  تهران ویلا، سبکی مدرن در شهرسازی

در مقایسه دسترسی اندیشه و پردیس به مرکز شهر تهران می‌توان بیان کرد که فاصله پردیس تا مرکز شهر تهران حدود 60 کیلومتر و فاصله اندیشه تا مرکز شهر تهران حدود 40 کیلومتر است. از نظر زمانی نیز برای رسیدن به تهران، از اندیشه مدت زمان کمتری را باید سپری کنید.

در مقایسه خرید آپارتمان در اندیشه و خرید آپارتمان در پردیس می‌توان گفت که:

  1. در اندیشه فقط 3000 هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که آن ‌هم در قالب مشارکت با بخش خصوصی ساخته شده است. اما 4 فاز از فازهای پردیس تماما مسکن مهر هستند.
  2. بهترین فاز اندیشه فاز 3 است که خانه‌های لوکس و ویلایی و آپارتمان‌های متراژ بالا در آن وجود دارد.
  3. بهترین فاز پردیس فاز 2 است که بافت قدیمی و ویلایی در آن مشهود است.
  4. امکانات رفاهی فازهای قدیمی هر دو شهر بسیار مناسب و قابل مقایسه با یکدیگر است.

مقایسه قیمت آپارتمان در شهرهای اطراف تهران

با بررسی آگهی‌های موجود در سایت ملکی دلتا، قیمت آپارتمان در فازهای قدیمی پردیس مثل فاز 1 و 2 از میانگین قیمت آپارتمان در اندیشه بالاتر است. اما می‌توان فهمید که قیمت در اندیشه تقریبا یکدست است و رشد قیمتی اتفاق افتاده است. اما در فازهای 8 و 11 پردیس به دلیل تازه تاسیس بودن هنوز جای رشد و سرمایه‌گذاری وجود دارد.

در جدول زیر نمونه‌هایی از قیمت آپارتمان در پردیس و اندیشه از سایت ملکی دلتا آورده شده است.

شهر متراژ(متر) سن بنا(سال) قیمت کل(تومان)
پردیس فاز 1 105 10 4,900,000,000
پردیس فاز 2 100 8 6,100,000,000
پردیس فاز 11 87 نوساز 2,550,000,000
اندیشه فاز 2 112 نوساز 4,812,000,000
اندیشه فاز 1 70 10 2,700,000,000
اندیشه فاز 3 ویلایی 237 16 15,000,000,000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معرفی محله ها

همچنین بخوانید

آجودانیه کجاست؟ معرفی کامل محله+نمونه آگهی

محله آجودانیه یکی از محله‌های اعیان‌نشین تهران است که از امکانات رفاهی و درمانی زیادی برخو…