پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن داده شده است، عنوان کرد: سهم آورده متقاضیان حتی با افزایش هزینه‌‌‌های ساخت، بدون تغییر باقی بماند.
وزارت راه و شهرسازی

به گزارش دلتا مگ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۴/5 میلیون متقاضی ثبت‌نام کرده‌‌‌اند، اظهار داشت: از این تعداد، متقاضی حدود ۵/۳‌ میلیون متقاضی حائز شرایط اولیه شده‌‌‌اند. این متقاضیان جهت پالایش، از طریق سامانه به ادارات کل راه و شهرسازی معرفی شده‌‌‌اند.

اجبار خرید زمین مسکن مهر غیرقانونی است

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که اجبار متقاضیان برای خرید عرصه (زمین) واحدهای مسکن مهر غیرقانونی است.

رستم قاسمی، وزیر راه وشهرسازی در نامه‏‌ای تاکید کرد که اجبار متقاضیان برای خرید عرصه واحدهای مسکن مهر غیرقانونی است. از همین رو با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

سقف تسهیلات ساخت مسکن

رستم قاسمی در نامه‏‌ای به مدیران این وزارتخانه و همچنین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: پیرو گزارش‌های واصله و اعتراضات مردمی مبنی بر اجبار متقاضیان برای خرید عرصه واحدهای مسکن مهر در معاملات اولیه و بعدی در برخی از شهرها و شهرهای جدید به آگاهی می‏‌رساند، این عمل به صراحت برخلاف جزء ۲ بند الف تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است.

مطلب پیشنهادی:  مجردها برای نام نویسی مسکن حمایتی صبور باشند

او افزود: بنابراین اجبار متقاضیان به خرید عرصه حتی در معاملات ثانویه و بعدی نه‏‌تنها تخلف اجرای قانون است بلکه تحمیل فشار و هزینه‌های مازاد به مردم در شرایط کنونی کشور است.

سقف تسهیلات ساخت مسکن

در ادامه این نامه آمده است: در همین راستا، ضروری است همه ادارات و شرکت‌های تابعه در صورت تمایل و درخواست کتبی مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر اولیه و بعدی نسبت به واگذاری و فروش قطعی عرضه اقدام و از اجبار کردن متقاضیان برای خرید عرصه تحت هر عنوان جدا خودداری کنند. بدیهی است در صورت بروز و تکرار آن تخلف از اجرای قانون براساس قوانین و مقررات اداری با متخلفان برخورد خواهد شد.

مطالعه بیشتر: مطلب« پذیرش نهایی 700 هزار نفر در طرح ملی مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…