علت کاهش احداث مسکن در سال 1401

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی پیرامون سیر نزولی ساخت‌و‌ساز مسکن بر ترغیب متقاضیان به خرید هرچه سریعتر واحد مسکونی تاکید کرد.
وام ودیعه

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، دولت سیزدهم تصمیم به احداث یک میلیون واحد مسکونی نوساز را داشت تا از این طریق بتواند نرخ اجاره در بازار مسکن را ساماندهی کند. اما به نظر می‌رسد تاکنون هیچ واحد مسکونی احداث نشده است. جالب است بدانید که همین امر موجب کاهش تولید مسکن می‌شود. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون احداث مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

تعداد تولید واحد مسکونی در پایتخت طی چند ماه‌اخیر به کم‌ترین حد خود رسیده است. جالب است بدانید که این آمار به نفع متقاضیان مسکن و مالکان نمی‌باشد.

بسته پیشنهادی

سیر نزولی ساخت و ساز مسکن در سه ماه اخیر

آمار و ارقام به دست آمده از صدور پروانه‌های ساختمانی بیانگر احداث 80 تا 100 هزار واحد مسکونی به شکل عادی در تهران می‌باشد. این میزان از ساخت‌وساز در سال 1394 سیر نزولی را تجربه کرد. لازم به ذکر است که این تعداد واحد مسکونی در سال 1394 به 60 هزار و در سال 1400 به 40 هزار مسکن رسید. جالب است بدانید که این تعداد در سه ماه ابتدای سال 1401 با رسیدن به 6 هزار واحد، کاهش قابل‌توجهی داشته است.

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که در سال 1394 از صدور میزان مجوزهای ساخت‌و‌ساز سیر نزولی داشته است. در حالی که قیمت هر متر مربع در مسکن رشد چند‌برابری را تا امروز تجربه کرده است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت خرید آپارتمان در دردشت چند؟

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون تولید و عرضه واحد مسکونی هستید، مطلب« عواقب کاهش احداث مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

خرید ملک تجاری

30 سال حقوق کارگران درازای خرید یک واحد مسکونی

طبق آمار منتشر شده از بانک‌مرکزی میانگین قیمت هر متر خانه در تهران به 39 میلیون و 400 هزار تومان می‌رسد. بنابراین با در نظر گرفتن هزینه خرید یک واحد آپارتمانی در منطقه‌ای متوسط، دو میلیارد تومان برآورد شده است. در واقع این مبلغ برابر با 30 سال درآمد یک کارگر می‌باشد.

مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی چندی‌پیش پیرامون مشکلات تولید واحد مسکونی گفت:« اگر افراد به قصد سکونت و مصرف شخصی می‌خواهند خانه بخرند، نباید در هیچ زمانی تعلل کنند و باید در اولین فرصت خانه بخرند.»

جمع بندی

از مطالب فوق نتیجه‌گیری می‌شود که با توجه روند افزایشی قیمت مسکن طی 18 سال اخیر، پرداخت وام مسکن هیچ کمکی به خانه‌دار شدن مردم‌ نمی‌کند.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « عدم واریز وام مسکن با نرخ سود 5 درصدی » را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] مطالب پیرامون تولید و عرضه واحد مسکونی هستید. مطلب«علت کاهش احداث مسکن در سال 1401 » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] دانستن مطالب پیرامون احداث مسکن در تهران هستید، مطلب« علت کاهش احداث مسکن در سال 1401 » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …