امتناع بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حالی که دولت بسته جدیدی را برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ابلاغ کرده، اما هنوز بسیاری از بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بهانه‌های نبود اعتبار برای متقاضیان مشکل‌ساز شده‌اند.
وام اجاره

به گزارش دلتا مگ به نقل از باشگاه خبرنگاران، داستان پرداخت وام ودیعه مسکن آن هم بعد از گذشت سه سال از شیوع کرونا در کشور، همچنان با فراز و نشیب‌های همیشگی خود ادامه دارد. در حالی که دولت هفته گذشته در بسته حمایتی خود از بازار مسکن، تمهیداتی را برای کنترل این بازار و همچنین اقدامات لازم برای کاهش مشکلات در پرداخت اقساط وام ودیعه مسکن و ضمانت‌های آن را در دستور کار خود قرار داد.

بر اساس این گزارش امسال سومین سال پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران در کشور است که طی دو سال گذشته این تسهیلات با تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا به مستاجران پرداخت می‌شد و اما امسال در بسته جدید حمایتی دولت برای بازار اجاره مسکن مقرر شده است که هر ساله با درخواست وزارت راه و شهرسازی از بانک مرکزی و ارائه لیست متقاضیان به بانک مرکزی باید بانک‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات کنند.

تسهیلات ودیعه مسکن برای استان تهران ۱۰۰ میلیون تومان است. بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که امسال هم همانند دو سال قبل بانک‌ها به عنوان بزرگترین مانع در پرداخت تسهیلات باعث ایجاد مشکلاتی برای متقاضیان شده است!

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن

هر چند خاندوزی در کسوت سخنگوی اقتصادی دولت، در نشست خبری خود اشاره می‌کند که بانک‌ها نباید در اعطای تسهیلات خُرد کوتاهی کرده و مانع تراشی کنند. چرا که در صورت گزارش مردمی درباره کوتاهی در اعطای این وام ها برخورد جدی صورت خواهد گرفت چه بسا که چندین مدیر بانکی به علت عدم تمکین به مقررات اعطای وام بدون ضامن برکنار نیز شده‌اند!

مطلب پیشنهادی:  شرایط دریافت وام مسکن ارزان برای کارگران

یکی از متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن که تمایلی به انتشار نام خود نداشت، گفت: هفته پیش برای تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه “ثمن” ثبت نام کرده و تمامی اطلاعات خود را بارگذاری کردم و پیامک تایید برای من آمده است اما زمانی که به بانک مراجعه کردم نه تنها بانک مرا قبول نکرد، بلکه اعلام کرد که هیچ اعتباری برای پرداخت تسهیلات نداریم!

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن

خانم وطنی یکی دیگری از متقاضیان وام ودیعه مسکن  نیز گفت: به تمامی بانک‌ها مراجعه کرده‌ام هیچ کدام اعتبار ندارند الان از 20 بانکی که اسامی آنها در سامانه قرار دارد هیچکدام جواب درستی به ما نمی‌دهند.

طبق ادعاهای مطرح شده از سوی متقاضیان وام ودیعه مسکن، به صورتی میدانی و در مسند یک متقاضی، به بانک‌ها مراجعه کردیم بسیاری از بانک‌ها اعلام کردند که برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید دو ضامن و سفته و مدارک کامل شده را متقاضیان ارائه دهند.

مطالعه بیشتر: مطالب «برخورد با متخلفان مسکن ملی» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …