اجاره خانه و خرید آپارتمان در دولت آباد تهران با بودجه کم

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در صورتی که بودجه محدودی دارید و علاقه‌مند به زندگی در محله‌ای از تهران هستید که از امکانات و دسترسی مناسبی برخوردار باشد، از خرید آپارتمان در دولت آباد غافل نشوید.
خرید آپارتمان در دولت آباد

بسیاری از افراد علاقه دارند در محله‌ای زندگی کنند که به سایر امکانات رفاهی دسترسی داشته باشند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم یکی از این محله‌ها را به شما معرفی کنیم؛ محله دولت آباد که در جنوب شرق تهران قرار دارد، جزو یکی از این مناطق به شمار می‌آید؛ در صورتی که تمایل به خرید آپارتمان در دولت آباد را دارید، برای آشنایی بیشتر با جزئیات این محله با ما همراه باشید.

محله دولت آباد تهران کجاست؟

این محله درزمان قاجار، جزو روستایی بود که در مسیر مشهد و حرم عبدالعظیم قرار داشت؛ به همین دلیل بسیاری از زائران به این روستا تردد می‌کردند و از رونق خوبی برخوردار بود. سرانجام با گذشت زمان در سال 1349، شرکتی به نام دولت آباد در این محله شروع به ساخت‌وساز کرد و این روستا حال و هوای زندگی شهری به خود گرفت. بیشتر ساکنان این محله در آن زمان مهاجران عرقی بودند که از ظلم صدام فرار کرده و به این محله آمدند و کسب‌وکار راه‌ انداختند؛ البته در حال حاضر تنها ساکنان این محله اقوام عرب‌زبان نیستند؛ بلکه ساکنان قدیمی تهران، ترک‌زبان‌ها و دیگر اقوام ایرانی نیز در این محله سکونت دارند.

اکنون با گسترش شهرنشینی و افزایش ساخت‌وساز، این محله در منطقه 20 شهرداری قرار دارد و از شمال به کیان‌شهر جنوبی و بزرگراه آزادگان، از جنوب به شهادت، از شرق به مشیریه و بزرگراه شهید رستگار و از غرب به جوانمرد قصاب متصل است.

دولت آباد

دولت آباد تهران روی نقشه

تصویر زیر نشانگر محله دولت آباد است که تمامی بخش های مهم آن را مشاهده می کنید.

راه‌های دسترسی به محله دولت‌آباد

این محله با دسترسی به خطوط اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی از بهترین موقعیت جغرافیایی نسبت به سایر مناطق مجاور برخوردار است. درصورتی‌که قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید، می‌توانید از مترو دولت آباد در خط 6 مترو که در ایستگاه بلوار قدس قرار دارد استفاده کنید.

در نزدیکی مترو نیز خطوط تاکسی و اتوبوس به فراوانی وجود دارد که رفت‌وآمد شما را تسهیل خواهد کرد. از سوی دیگر با توجه به اینکه محله دولت آباد تهران بین بزرگراه‌های آوینی، امام علی و آزادگان قرار دارد؛ با خرید آپارتمان در دولت آباد به‌راحتی می‌توانید با اتومبیل شخصی خود به این محله بروید.

مطلب پیشنهادی:  فرصت ویژه خرید آپارتمان در باغ فیض تهران

 

محله دولت آباد

بررسی قیمت خرید آپارتمان در دولت آباد تهران

با توجه به موقعیت جغرافیایی این محله، بالطبع قیمت اجاره و یا خرید ملک در دولت آباد پایین‌تر از دیگر مناطق تهران است. در حال حاضر قیمت هر متر آپارتمان در این محله بین 24 تا 56 میلیون متغیر است؛ در نتیجه شما برای خرید یک واحد آپارتمان 46 متری به یک میلیارد و 700 میلیون نقدینگی نیاز دارید.

متراژسن بناقیمت هر مترمربع (تومان)قیمت کل (تومان)
63 متر8 سال ساخت51,000,000 3,213,000,000 
124 متریک سال ساخت46,452,000 5,760,000,000 
102 متر5 سال ساخت56,863,000 5,800,000,000 

اجاره آپارتمان در دولت آباد

از آنجایی که قیمت هر متر خانه در محله دولت آباد نسبت به سایر مناطق کمتر و ارزان‌تر است پس می‌توان انتظار داشت که اجاره آپارتمان در دولت آباد نیز نسبت به سایر مناطق تهران کمتر باشد. در حال حاضر بهترین منطقه دولت آباد بلوارهای قدس و بروجردی و خیابان شهید اردستانی هستند که میدان‌های مهم این محله را به یکدیگر متصل می‌کند.

متراژسن بناقیمت رهن (تومان)قیمت اجاره (تومان)
125 متر22 سال ساخت۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
90 متر7 سال ساخت۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توافقی
150 متر10 سال ساخت۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ توافقی

امکانات محله دولت آباد

  • پارک باغ ورزش/ بزرگراه آزادگان
  • نقش برجسته چشمه علی و باروی ری/ جنوب محله دولت آباد
  • مجموعه ورزشی شهدای دولت آباد
  • پارک ماهور
  • بوستان آزادگان
  • بیمارستان خیریه صدیقه الزهرا
  • مجتمع فرهنگی – ورزشی قمر بنی‌هاشم
  • بازارچه گوشت دامپروران دشت مغان
  • فلافلی‌های دولت آباد و رستوران‌های عربی اطراف خیابان‌های آن
  • مغازه‌های فروش باقلوا و شیرینی عربی و لبنانی

محله دولت آباد

سخن پایانی

خرید آپارتمان در دولت آباد برای کسانی که می‌خواهند با هزینه کمتر صاحب‌خانه شوند یک ایده کاربردی است. در غیر این صورت می‌توانید به این کار فقط به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کنید و با خرید خانه در این محله یک سرمایه‌گذاری عالی داشته باشید.



						
						

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

آجودانیه کجاست؟ معرفی کامل محله+نمونه آگهی

محله آجودانیه یکی از محله‌های اعیان‌نشین تهران است که از امکانات رفاهی و درمانی زیادی برخو…