عواقب کاهش احداث مسکن

2
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن، کاهش احداث مسکن می باشد، اما تجربه نشان می‌دهد که بهره‌برداری از پروژه‌های گوناگون در دولت‌های سابق با مشکلات زیرساختی نیز همراه بوده است.
احداث مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، با توجه به کاهش احداث مسکن و بی‌تفاوتی به تامین نیاز شهروندان به منازل مسکونی، موجب ظهور معضلات بسیاری برای خریداران واقعی مسکن شده است. در واقع این مشکل برای آحاد افراد جامعه یکی از آشفتگی‌های مهم و آرزویی محال محسوب می‌شود. براری اخذ گزارشات بیشتر پیرامون احداث مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

به نظر می‌رسد که عبرت گرفتن از اشتباهات گذشته به منظور پرهیز از نقایص یکسان باید در عملیاتی شدن چنین پروژه‌هایی مورد توجه قرار گیرد. تجربیات گذشته تولید انبوه مسکن نشان می‌دهد که در کنار محاسن آن، معایب و نقایص بسیاری نیز در حوزه کیفیت معماری و شهر‌سازی در این طرح‌ها چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌سازد. در نتیجه این نقایص موجب ایجاد معضلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای شهروندان می‌شود.

احداث مسکن

پرهیز از مشکلات سابق جهت ارتقا احداث مسکن

به عبارتی دیگر با پرهیز و پیشگیری از اشتباهات گذشته و پیشروی کیفیت مسکن با دید هویت اسلامی_ایرانی در طرح جدید مسکن، واجب است که بنیان، کیفیت برنامه ریزی، طراحی و احداث مسکن بررسی و تحلیل شود. همچنین برای دستیابی به یک هدف مشخص راهکارهای مفیدی را کشف نمود. لازم به ذکر است که می‌توان از این راهکارها در پروژه‌های آینده استفاده کرد.

به نظر می‌رسد تحقیقات انجام شده به دنبال پاسخگویی به این امر واجب باشد. در این تحقیق با اهمیت‌ترین مواردی که ضرورت دارد در محتوا و عملیاتی شدن هر گونه پروژه تولید و احداث واحدهای مسکونی انجام شود، رعایت این اصول در طراحی و اجرایی شدن پروژه‌های مسکونی است.

مطلب پیشنهادی:  طرح مالیات بر خانه‌های خالی با شکست مواجه شد

پروژه‌های گوناگونی در دولت‌های سابق در زمینه مسکن به مرحله بهره‌برداری رسید که هر کدام از آنها معایبی را در بر می‌گرفتند. لازم است بدانید در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره خواهد شد. امیدواریم در اجرای پروژه‌های نوین، این نقایص برطرف شوند.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون تولید و عرضه مسکن هستید، مطلب« احداث 100 هزار واحد از پروژه مسکن ملی » را در دلتا مگ بخوانید.

مسکن

نقایص پروژه‌های پیشین:

۱. عدم تناسب حجم پروژه‌ها با نیاز و گنجایش بازار سال‌های آتی

۲. جداسازی طبقاتی اجتماعی در مجموعه‌های آپارتمانی

۳.عدم برنامه‌ریزی صحیح مناسب با شرایط محل مورد‌نظر

۴. توجه به جوانب مختلف احداث مسکن

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « برخورد با متخلفان مسکن ملی » را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] به دانستن مطالب پیرامون تولید و عرضه مسکن هستید، مطلب« عواقب کاهش احداث مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] مطالب پیرامون تولید و عرضه واحد مسکونی هستید، مطلب« عواقب کاهش احداث مسکن » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …