راه‌اندازی خرید و فروش اوراق تسه

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمار و ارقام بانک مرکزی نشان می‌دهد که نرخ اوراق برای افراد مجرد 240 میلیون تومان و برای زوج‌های جوان 480 میلیون در نظر گرفته شده است.
اوراق تسه

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، نرخ اوراق تسهیلات بانک مسکن حدود یک‌ماهی در سکوتی فراگیر فرو رفته است. بانک مسکن به دلیل پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان خرید و فروش اوراق تسه را افتتاح کرده است. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون تسهیلات مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

در بازار خرید و فروش اوراق تسه، متقاضیان می‌توانند اوراق را از بانک مسکن فراهم کنند. همچنین این مشتریان می‌توانند با اوراق خریداری شده، وام خرید از بانک مسکن بگیرند.

اوراق تسه

نرخ اوراق برای مجردها و متاهلان

جالب است بدانید که این اوراق با برخورداری از یک نرخ و یک اعتبار به شکل روزانه در بازار و با در نظر گرفتن معاملات اوراق و نوسانات عرضه و تقاضا مشخص می‌گردد. همچنین اعتبار این اوراق 500 هزار تومان تعیین شده است.

در نتیجه متقاضیان می‌توانند با در نظر گرفتن تعداد و اعتبار اوراق اقدام به دریافت وام از بانک مسکن کنند. لازم به ذکر است که میزان این رقم برای مجردها برابر با 240 میلیون تومان و برای زوج‌های جوان 480 میلیون در نظر گرفته شده است.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون نرخ اوراق مسکن هستید، مطلب« روند نزولی نرخ اوراق در سال 1401 » را در دلتا مگ بخوانید.

اوراق تسه

علت به روزرسانی نشدن اوراق تسه

سایت خبری بانک مسکن روزانه اطلاعات دقیقی را از وضعیت میزان خرید و فروش‌های انجام شده و نرخ اوراق تسه تا روز 31 خرداد اعلام می‌کرد. همچنین در همین روز نرخ اوراق در یک فرآیند صعودی به 127 هزار تومان دست یافته است. بنابراین همین امر موجب افزایش نرخ سود واقعی آن می‌شود. در واقع رشد نرخ تسهیلات مسکن در بازار اوراق مربوط به افزایش هزینه جهت دریافت وام از این بازار می‌گردد.

مطلب پیشنهادی:  معرفی خانه‌های 600 میلیونی در تهران

بر اساس آمار و ارقام بانک مرکزی با اعلام 127 هزار تومانی نرخ واحدهای مسکونی در روزهای آخر خرداد، به طور میانگین این هزینه برای افراد مجردی که تمایل به تهیه و دریافت اوراق به منظور دریافت وام را دارند، باید 71 میلیون و 400 هزار تومان پرداخت کنند. در صورتی که همین قیمت برای زوج‌های جوان معادل 122 میلیون و 360 هزار تومان تعیین شده بود.

به عبارت دیگر با در نظرگرفتن هزینه‌ای که نخستین بار برای اخذ وام در دسنرس بانک قرار می‌گیرد. همچنین نرخ سود وام به 26 درصد رسیده بود.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « عدم واریز وام مسکن با نرخ سود 5 درصدی » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …