عواقب قانون تمدید اتوماتیک در قولنامه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قانون تمدید اتوماتیک در کنار حمایت از مستاجران دو مشکل عدم بازدید خریداران و رهگیری واحدهای مسکونی غیرقابل فروش را نیز به دنبال دارد.
تمدید اتوماتیک

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، خبر‌ها حاکی از این است که بسته جدید پیشنهادی دولت که به منظور کنترل اجاره‌بها دربازار مسکن و همچنین حمایت از مستاجران تدوین شده بود، در حال حاضر منجر به رشد و گسترش واحدهای مسکونی غیر‌قابل فروش شده است. مشکل اساسی این بسته حمایتی« تمدید اتوماتیک قرارداد‌های اجاره» بر اساس پیش‌بینی اخطار‌گونه کارشناسان هنگام تصویب در بازارهای اجاره و خرید واحدهای مسکونی دردسر ساز شد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون بسته جدید پیشنهادی دولت تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

تمدید اتوماتیک

بررسی قانون تمدید اتوماتیک قولنامه‌های 1400

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که آن دسته از موارد گنگ و مبهم در بسته پیشنهادی دولت که قرار بود بازار اجاره مسکن را به منظور حمایت از مستاجران ساماندهی کند، در حال حاضر منجر به رشد و توسعه آپارتمان‌های غیرقابل فروش شده است. همچنین مستاجران با تکیه بر تمدید اتوماتیک قولنامه‌های 1400 در برابر تصمیم مالک مبنی بر فروش واحد مسکونی مانع از بازدید خریداران آپارتمان می‌شوند.

جزئیات مذکور در این مصوبه بدون اینکه موارد مهم پیش از فروش یک واحد آپارتمانی قابل اجاره را در نظر گرفته باشد، تنها آن گروه از واحدهای مسکونی که سال گذشته به اجاره رفته یا در سال جاری مجهز به کد رهگیری فروش شده را از قانون تمدید اتوماتیک جدا کرده است.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون بسته پیشنهادی دولت هستید، مطلب« جزئیات بسته پیشنهادی مستاجران» را در دلتا مگ بخوانید.

مطلب پیشنهادی:  نحوه تقسیم ارث برادر متاهل

تمدید اتوماتیک

بهترین روش کنترل بازار مسکن

در صورتی که  قدم نخستین برای فروش، بازدید متقاضیان خرید از واحدهای مسکونی است که جواب منفی مستاجران ساکن در منزل مسکونی به پذیرش این روند به طور کلی از فروش خانه جلوگیری می‌کند. بهترین روش ساماندهی اجاره‌بها در بازار مسکن منوط به فقدان میانجی‌گری در روابط بین موجر و مستاجر است. دومین مشکل تمدید اتوماتیک قراردادهای مسکن در بازار مسکن مرتبط با رهگیری واحدهای مسکونی غیر‌قابل فروش است.

با توجه به آمار وزارت راه و شهرسازی از بازار خرید و فروش مسکن در شهر تهران، جالب است بدانید که پس از گذشت 25 روز از عملیاتی شدن مصوبه تمدید اتوماتیک قولنامه‌های اجاره مسکن 1401 برای یک سال دیگر، در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات در بازار مسکن ایجاد مانع برای خرید و اجاره منازل مسکونی به شمار می‌رود. همین امر موجب می‌شود که عواقب ثانویه خود را به صورت گسترش تعداد واحدهای غیر‌قابل فروش در معرض نمایش بگذارند.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب «اخذ کد رهگیری رایگان از دفاتر املاک » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

بیش از یک دهه تاخیر در تحویل مسکن مهر پردیس

مالکین واحدهای مسکونی مسکن مهر در فاز 11 زون 2 شهر پردیس با اشاره به پیگیری‌های مکرر برای …