لزوم فعالیت شرکت های اجاره داری حرفه‌ای در کشور

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران اعلام کرد: فعالیت شرکت های اجاره داری حرفه‌ای در کشور باعث شکست قیمت اجاره در کشور می‌شود.
شرکت های اجاره داری

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد 24، عقبایی با بیان اینکه اگر مردم سرپناه، درآمد و قدرت مالی کافی برای اجاره‌نشینی نداشته باشند، مجبور به زندگی در هر شرایط و سبکی خواهد شد، گفت: اسکان در موتورخانه‌ها، زیر زمین خانه‌های مسکونی، حاشیه شهر تهران آن هم در نقاط و جا‌هایی که به هیچ عنوان شرایط زندگی را ندارد، نتیجه معضل اصلی بی‌تفاوتی به وضعیت مسکن مردم است.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور در زمینه تولید و توزیع مصالح ساختمانی جهت ساخت خانه هیچ کمبودی ندارد، عنوان کرد: اما همچنان مسکن در کشور کم است. از این رو دولت باید به دور از هر شعار زدگی و خوش‌بینی نابه‌جا، مدیریت بازار مسکن کند.

در صورت علاقه به مطالعه سایر اخبار مسکن، مطلب«تاثیر نرخ دلار بر افزایش قیمت مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

شرکت های اجاره داری

به گفته نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه مصالح ساختمانی در حال صادرات به سایر کشورهاست، بیان کرد: متأسفانه مردم در بخش مسکن دچار مشکلات زیادی شده‌اند. به نظر می‌رسد با یک فرمول به ویژه در بحث اجرا نمی‌توان مشکل نرخ تورم اجاره نشینی را برطرف کرد.

وی ادامه داد: سیاست‌های فعلی دولت در بازار اجاره بها تماماً مقطعی، کوتاه مدت و خیلی هم کارآمد اجرایی ندارد. شاید سیاست‌های دولت تا حدی بتواند جلوی افزایش نرخ اجاره بها را بگیرد و اهرم بازدارنده محسوب شود، اما به دلیل وسعت عمق مشکلات در این بازار باید ریشه معضل اصلی پیدا و راهکاری برای از بین بردن اجرا شود.

مطلب پیشنهادی:  بازار املاک در تصرف سرمایه‌گذاران

عقبایی به لزوم فعالیت شرکت های اجاره داری حرفه‌ای در کشور تاکید کرد و گفت: باید راه‌های منطقی و قابل اجرا همزمان اثرگذاری بالا برای کاهش نرخ تورم در کوتاه مدت و بلند مدت در بازار اجاره بها به کار گرفته شود.

شرکت های اجاره داری

وی به یکی از راهکار‌های اساسی در کاهش تورم اجاره اشاره کرد و گفت: تولید مسکن استیجاری یکی از موضوعی که علاوه بر موافقت ضمنی دولت هشتم تا ۱۳ از مجلس هفتم تا ۱۱ مورد تأیید نمایندگان مجلس قرار گرفته است، اما هنوز یک واحد استیجاری در این مدت ساخته و تحویل اجاره نشینان داده نشده است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران تأکید داشت: نبود بازار رقابت یکی از ریشه‌های اساسی در ایجاد تورم اجاره بهاست. تولید خانه‌های استیجاری اهرمی برای تشکیل فضای رقابتی در بازار اجاره بهاست، اما عملیات اجرایی در این بحث همچنان در حد حرف و وعده باقی مانده است.

مطالعه بیشتر: مطلب « اخذ کد رهگیری رایگان از دفاتر املاک» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…