ساخت یک میلیون مسکن، 2 میلیون اشتغال ایجاد می‌کند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس بازار مسکن اظهار داشت: سالانه اگر یک میلیون مسکن در کشور بسازیم،‌ دو میلیون شغل ایجاد می‌شود.
هزینه ساخت آپارتمان

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، هادی عباسی از تعطیلی 8 ساله ساخت‌وساز مسکن در کشور خبر داد و گفت: حتی در سال 1400 باید سرشماری نفوس و مسکن را انجام می‌دادیم. سال 95 آخرین سرشماری نفوس و مسکن در کشور انجام شد. به نظرم دولت قبل، در این رابطه نیز ترک فعل بزرگی را مرتکب شد.

وی در ادامه پیشنهاد کرد که در سال 1401 سرشماری مبتنی بر سامانه ملی املاک و اسکان صورت گیرد.

مشاور وزیر اسبق راه و شهرسازی تاکید کرد باید زیرساخت اطلاعاتی بخش مسکن کشور کامل شود. او گفت: پس از این مرحله، به یک سرشماری برخط برسیم که وظیفه مرکز آمار ایران است.

او به موضوع حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی،‌ یکپارچه شدن حمل‌ونقل و مسکن بود.

یک میلیون مسکن

برای اطلاع بیشتر از اخبار حوزه مسکن مطلب «رد آمار بانک مرکزی، توسط رئیس اتحادیه مشاوران املاک» را بخوانید.

عباسی بر این باور است که اگر دسترسی خوب ایجاد کنیم، می‌توانیم از پهنه سرزمینی برای اسکان استفاه کنیم. برای مثال خط مترو هشتگرد راه‌‌اندازی شد. اما یک خط دیگر راه نیفتاد و با پیمانکار آن تسویه نشد به همین دلیل مترو این شهر روان کار نمی‌کند.

مطلب پیشنهادی:  آینده بسیار روشنی برای شهر بهارستان اصفهان، رقم خواهد خورد

 

یک میلیون مسکن

مسکن لکوموتیو پیشران اقتصاد

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر این‌که این‌ها جزو کارهایی بود که وزارت راه و شهرسازی طی 9 ماه اخیر می‌توانست انجام دهد، ‌افزود: حجم کار زیاد است، از سوی دیگر انتظارات مردم به حق است. اکنون ما با تهدیدی روبرو هستیم که می‌توانیم آن را به فرصت تبدیل کنیم. در این صورت هم رضایتمندی مردم را داریم هم این‌‌که در بحث اشتغال جلو می‌رویم.

عباسی با تاکید بر اینکه به موازات تولید مسکن،‌ باید با سوداگری مقابله شود، تصریح کرد: سالانه اگر یک میلیون مسکن در کشور بسازیم،‌ دو میلیون شغل ایجاد می‌شود. مسکن در اقتصاد یک لکوموتیو پیشران است و اگر فعال شوند “واگن‌های” زیادی را با خود می‌برند.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت مسکن بر نرخ ارز پیشی گرفت» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…