بسته پیشنهادی دولت برای بهبود بازار مسکن

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت در قالب بسته پیشنهادی و ساماندهی بازار مسکن و بازار اجاره، تصمیماتی را برای بهبود وضعیت بازار برای مدیریت معاملات توسط مشاوران املاک اتخاذ خواهد کرد.
شهر تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرآنلاین، این روزها دوباره جنجال افزایش قیمت مسکن دامن اقتصاد کشور را گرفته و همین خود باعث شده که بسیاری از خریداران مسکن از خرید دوباره مسکن ناامید شوند.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان اعلام کرده‌اند که یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن ریشه در مشاوران املاک کشور و نرخ‌های حق الزحمه آن‌ها دارد. همین موضوع را هم بسیاری از خریداران و حتی مستاجران هم اعلام کرده‌اند که قیمت مسکن را در بسیاری از محلات مشاوران املاک تعیین کرده و هر میزان که قیمت‌ها افزایش یابد نرخ‌های حق الزحمه آن‌ها هم افزایش می‌یابد بنابراین سعی در افزایش قیمت‌ها در تمامی محلات دارند.

بهبود وضعیت بازار مسکن

در همین رابطه یکی از خریداران مسکن در منطقه جنوب تهران گفت: شاهد بودم که دو مشاور املاک در قالب صحبت با یکدیگر اعلام کردند که امسال باید نرخ‌های حق الزحمه خود را افزایش دهیم چراکه به نظر می‌رسد که بازار اجاره و خرید در این محله امسال بهتر خواهد شد.

برای اطلاع بیشتر از اخبار حوزه مسکن مطلب «رد آمار بانک مرکزی، توسط رئیس اتحادیه مشاوران املاک» را بخوانید.

یک مستاجر در محله منیریه هم در این باره می‌گوید: یکی از اقوام ما دارای بنگاه املاک است. خود او به من گفت امسال بازار مسکن به ویژه بازار اجاره در مقایسه با پارسال تغییری نکرد. اما برای آنکه بتوانیم سودی کسب کنیم با سایر مشاوران املاک نرخ‌های واحدهای مسکونی را در برخی از محلات با اعلام به موجران و مالکان چند درصدی را افزایش دهیم.

مطلب پیشنهادی:  مظنه قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران

بازار مسکن

همین سود فراوان در نرخ‌های حق الزحمه مشاوران املاک در قالب افزایش قیمت‌های واحدهای مسکونی در محلات باعث شده که رغبت به فعالیت در بنگاه‌های املاک به عنوان شغلی پردرآمد و بی زحمت آنچنان زیاد شده است که اکنون بیش از مشاغل ضروری همچون نانوایی، تولید پوشاک و … در کشور بنگاه املاک داشته باشیم!

این افزایش نرخ‌ها حتی در قالب‌ها و ترفندهای مختلفی از مشتریان مشاوران املاک اخذ می‌شود. اخذ مبلغی برای صدور کد رهگیری هم از این قبیل اقدامات است.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت مسکن بر نرخ ارز پیشی گرفت» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    27 تیر 1401 در 2:20 ق.ظ

    چرا برخورد قضایی نمیکنن ؟!!! چرا الکی پروانه و اجازه میدن هر کسی املاکی بزنه ؟!! املاکی وقتی امتیاز یعنی همان پروانه و مجوز را از دولت میگیرد بایستی طابع دولت و قانون و مقرارتش باشد و کسی هم که این امتیاز را ندارد و غیر قانونی املاکی زده بایشتی به عنوان برهم زننده نظم اجتماعی و اقتصادی مجرم شناخته شود

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      30 تیر 1401 در 10:04 ق.ظ

      با سلام و احترام
      دولت نظارت داره اما به هر حال در هر صنفی به تبع سرشت اون شغل، افرادی هم پیدا میشن که بدگمانی ایجاد می کنن.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …