پرداخت وام ودیعه با سود 18 درصد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
براساس آمار و ارقام بانک مرکزی، ۴۰ هزار میلیارد تومان باید برای تسهیلات وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است.
ساخت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی، اقساط تسهیلات ودیعه مسکن 100 میلیونی با نرخ سود 18 درصدی پرداخت می‌شود. در صورتی که وزیر راه و شهرسازی چندی‌پیش نرخ سود وام ودیعه را 13 درصد اعلام کرده بود. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون تسهیلات مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

بر اساس آمار و ارقام اعلامی توسط بسیاری از متقاضیان وام ودیعه مسکن در حال حاضر نرخ سود تسهیلات ودیعه 100 میلیون تومانی در تهران 18 درصد محاسبه شده است.

وام ودیعه

باز پرداخت 5 ساله وام 100 میلیونی مسکن

بر اساس بررسی‌های انجام شده هم میزان اقساط تسهیلات مسکن 100 میلیون تومانی در مدت زمان 5 ساله با نرخ 18 درصد ماهانه 2 میلیون و 539 هزار تومان تخمین زده شده است. بنابراین متقاضیان می‌توانند در مدت زمان 5 ساله 152 میلیون و 360 هزار تومان را برگردانند. لازم است بدانید که سود وام ودیعه مسکن در تهران باید 52  میلیون و 360 هزار تومان پرداخت شود.

لازم به یادآوری است که چندی‌پیش رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی نرخ سود وام ودیعه مسکن را 13 درصد اعلام کرده بود. درحالی که شورای پول واعتبار با این میزان مخالفت کرده بود. همین موضوع میزان استقبال مستاجران را به طرز قابل توجهی کاهش داد.

مطلب پیشنهادی:  شمارش معکوس پرداخت مالیات املاک اجاری

در صورتی که علاقمند به دانستن مطالب پیرامون پروژه نهضت ملی مسکن هستید، مطلب« چرا وام مسکن به متقاضیان پرداخت نشد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

وامودیعه

اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان برای وام مسکن

طبق آمار بانک مرکزی، برای تسهیلات ودیعه مسکن ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. همچنین متقاضیان باید برای دریافت این تسهیلات ابتدا در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کرده و باید قرارداد دارای کد رهگیری امسال خود را بارگذاری کنند.

با توجه به اینکه برای تسهیلات مسکن 40 هزار میلیارد تومان مقرر شده است. بنابراین متقاضیان به منظور اخذ تسهیلات، متقاضیان نخست باید در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کنند. در نهایت قرارداد حتما باید با کد رهگیری سال جاری بارگذاری شود.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « بلاتکلیفی در پرداخت وام مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…