خصوصیات ملک خوب برای سرمایه‌گذاری

0
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سرمایه‌گذاری بدون کسب دانش و داشتن اطلاعات در هر حوزه‌ای منجر به شکست و تحمیل ضرر و زیان خواهد بود و سرمایه گذاری ملکی و خرید آپارتمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته این امکان وجود دارد که در بازار املاک و مستغلات رکود نیز به وجود آید اما اشخاصی نیز هستند که با توجه به همین رکود، با سرمایه‌‌گذاری در حیطه املاک سود قابل ملاحظه‌ای را عاید خود نموده‌اند.
سرمایه گذاری ملکی

سرمایه گذاری ملکی می‌تواند گزینه بسیار خوبی به حساب آید ولی باید اصولی انجام شود و نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت نیز در این مسیر تماما رعایت شود. اما اگر به صورت کلی بخواهیم به ماهیت خرید آپارتمان برای سرمایه گذاری نگاه کنیم، متوجه می شویم که این کار می تواند برای حفظ ارزش پولمان در برابر تورم و اثرات ناشی از آن کمک کننده باشد و قدرت خرید ما را حفظ کند و حتی افزایش دهد.

اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید که می‌خواهید با انواع وام مسکن و تسهیلات مرتبط با آن و شرایط دریافت وام خرید مسکن آشنا شوید با ما در این مطلب از دلتا مگ همراه باشید.

سرمایه گذاری ملکی

سرمایه گذاری ملکی عقلانی، حاصل سرمایه‌ گذاری صحیح، در زمان مناسب و موقعیت مناسب می باشد. البته این موضوع را باید مد نظر قرار داد که سرمایه‌ گذاری در املاک یک سرمایه‌ گذاری بلند مدت به حساب می آید. بنابراین نباید به صورت کوتاه مدت روی آن فکر کنید، چراکه به صبر و حوصله احتیاج دارد. همچنین باید بدانید چنانچه برای خرید ملک نقدینگی کافی در اختیار ندارید می‌ توانید روی وام‌‌های بانکی و همچنین هزینه رهن خانه حساب باز کنید.

سرمایه گذاری ملکی مطمئن

با استفاده از وام‌‌های بانکی می‌توانید ملک مناسبی تهیه نمایید و بازپرداخت وام بانک را با نرخ سود محاسبه شده در سال‌‌های آتی بپردازید. روند تورم کشور نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری روی ملک و حتی وام گرفتن در تمامی حالات، بخصوص در بلندمدت صرفه لازم را خواهد داشت. به این خاطر که تورم در ایران بالا می باشد، قرض گرفتن پول نقد، سرمایه‌گذاری و در ادامه پس دادن آن پول نقد به اضافه نرخ بهره آن نیز به صرفه است. سرمایه‌ گذاری در بازار مسکن و خرید خانه ویلایی یا آپارتمان به منظور سرمایه‌ گذاری می‌ تواند انتخاب سختی باشد، ولی با درک درست از شرایط مالی و گزینه‌‌های موجود در بازار می‌توانیم بهترین گزینه را در این بازار متناسب با شرایط و سرمایه خود انتخاب و خریداری نماییم.

ملک رهنی

خرید، تعمیر و فروش

یکی از سود‌ده ترین روش ها در سرمایه‌‌گذاری حوزه مسکن، خرید ملک در موقعیت مناسب و بازسازی آن می باشد. با توجه به رشد جمعیت، بسیاری از مناطق امکان سرمایه‌ گذاری‌ های کلان را دارند، بدین شکل که با خرید یک ملک قدیمی و صرف هزینه‌ ای برای بازسازی و تعمیرات می‌ توانید بعد از انجام این تغییرات ملک را به ارزش به مراتب بالاتری به فروش برسانید.

به این منظور شناخت کافی از موقعیت ملک حائز اهمیت خواهد بود و نیاز دارید تا اطلاعات کافی از شرایط ملک داشته باشید. به صورت معمول فروش آپارتمان یا مطابق برنامه‌ ای از پیش تعین شده رقم خواهد خورد، یا در اثر حوادث پیش بینی نشده، در هر دو صورت چنانچه پیش از خرید آپارتمان فاکتور تسهیل در فروش را مد نظر قرار دهید، در زمان فروش آپارتمان نیز به همان اندازه آسوده تر خواهید بود و روند فروش تسریع خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر در زمینه خرید ملک و نکات استفاده از وام مسکن، مطلب « شرایط دریافت وام مسکن و تسهیلات در سال ۱۴۰۱» را در دلتا مگ بخوانید.

تغییر دکوراسیون داخلی جهت افزایش سود سرمایه‌گذاری 

بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی یکی از روش های افراد سرمایه‌دار برای سرمایه‌گذاری پرسود محسوب می شود. چراکه بازسازی خانه، افزایش ارزش ملک را به همراه خواهد داشت. بسیاری از افراد به منظور خرید ملک یا آپارتمان به دکوراسیون داخلی و زیبایی خانه نگاه می کنند. بسیاری از افراد برای خرید به همین موضوع فکر می کنند، به خاطر این که اکثریت افراد از کیفیت اجرایی ساختمان اطلاع ندارند.

مطلب پیشنهادی:  روش‌‌های کلاهبرداری در ملک

اطلاعات شما برای سرمایه‌‌گذاری در املاک

پیش از این که برای خرید و سرمایه‌‌گذاری در حوزه املاک اقدام نمایید، باید اطلاعات خود را در خصوص ملک و ساختمان بهبود ببخشید. میزان بودجه خود را مورد ارزیابی قرار دهید و موقعیت ملک‌ های مناسب را نیز ارزیابی کنید. منطقه‌ ای که در آن سرمایه‌ گذاری می‌ کنید می‌ تواند بر میزان سودآوری سرمایه‌‌گذاری املاک شما موثر باشد. بنابراین خرید ملک در موقعیت‌های گونانگون می تواند با شرایط و حتی سوددهی متفاوتی همراه باشد.

ملاک‌های شناسایی یک ملک خوب

مواردی که باید برای خرید و سرمایه‌گذاری ملک در نظر بگیرید، شامل امکاناتی مانند مراکز خرید، مراکز درمانی، سیستم‌ های حمل و نقل و مناطق تفریحی می باشد. بسیاری از ملک‌ها در جایی قرار گرفته‌اند که به دلیل نزدیکی به یک محله خوب، رشد قیمتی را بسیار سریع تجربه می کنند. اگر بخواهیم اصول کلیدی در سرمایه گذاری ملک و آپارتمان را بیان کنیم، به مواردی باید توجه داشته باشیم.

امتیازات هر محله را قبل از سرمایه‌‌گذاری ملک در نظر بگیرید. نرخ اجاره بها در هر منطقه را بسنجید و بر این اساس اقدام نمایید. قیمت‌‌های روز جهت ساخت و ساز در مناطق گوناگون را در نظر بگیرید. نور ساختمان را در نظر بگیرید. نور می تواند خانه را بزرگ تر از واقعی نشان دهد. شناخت از خیابان‌‌ها و محله‌‌های منطقه می‌‌تواند به سرمایه‌‌گذاری ملک شما کمک‌کننده باشد. مناطقی که مستعد تحولات اجتماعی و بهبود محیط شهری هستند، گزینه‌‌های به مراتب بهتری برای سرمایه‌گذاری هستند. مناطقی که میزان جرم و جنایت در آن‌‌ها بیشتر است، مناطق مناسبی برای سرمایه‌‌گذاری به حساب نمی آیند، بنابراین به هیچ عنوان در مناطق بد و بدنام و نشان، ملک خریداری نکنید.

خانه ویلایی بخریم یا آپارتمان ؟

بطور حتم خرید خانه ویلایی بر آپارتمان از جهاتی ارجح است. به دلایلی نیز نقد‌شوندگی آن پایین‌تر از آپارتمان است. خانه‌های ویلایی، خانه‌ هایی هستند که می‌ توانند یک یا چند طبقه با ورودی، پارکینگ و حیاط مستقل داشته باشند. این نوع خانه‌‌ها محبوبیت زیادی بین خانوارها دارند و همواره مورد پسند تمامی افراد قرار می‌گیرند. موضوع دیگری که در مورد این نوع خانه ها وجود دارد، این است که این خانه‌‌ها به علت متراژ عمدتا بالایی که دارند، طبیعتا قیمت خرید بیشتری را می طلبد، لذا همین امر باعث شده است تا خرید و فروش آن‌ها مثل آپارتمان خیلی ساده نباشد. شما در زمان خرید باید قیمت بالاتری در ازای خانه‌‌های ویلایی پرداخت کنید، ولی هنگامی که قصد فروش آن را دارید، به سادگی نخواهید توانست مشتری برای آن پیدا کنید.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک و آشنایی با انواع تسهیلات در کشور، مطلب ” انواع وام‌ های مسکن و شرایط دریافت تسهیلات” را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

با رعایت 5 نکته طلایی، رشد نخل شامادورا چند برابر کنید!

گیاهان آپارتمانی بزرگ مانند نخل شامادورا زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می‌بخشند و محیط را …