دلایل شکست در معاملات ملکی

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرید خانه برای هر فردی خوشایند است. اما در صورتی که با جنبه‌های قانونی معامله آشنا نباشد، می‌تواند ضرر‌های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد چرا که معامله ملک از آن دسته معاملاتی است که دقت بسیاری را می‌طلبد.
معاملات ملکی

روزانه شاهد آن هستیم که تعداد زیادی معاملات ملکی انجام می‌شود. اما آنچه که حائز اهمیت است باید دید افرادی که معاملات مسکن را انجام می‌دهند رضایت کافی را دارند. چرا که بسیاری از افراد ادعا دارند در صورتی که زمان به عقب باز می‌گشت چنین معامله‌ای را انجام نمی‌دادند. برای موفقیت در معامله مسکن رعایت پنج نکته ضروری است. با دلتامگ همراه باشید تا نکاتی که موجب شکست در معاملات ملکی می‌شوند را بررسی کنیم.

معاملات ملکی

پنج دلیل مهم در شکست معامله مسکن

  • عجله کردن
  • خوش بین بودن
  • گرفتاری در دام اوکازیون‌ها
  • عدم توانایی در احیای حق خود
  • داشتن اعتماد بی دلیل

چرا باید در معامله ملک با صبر و حوصله بود؟

پیدا کردن خانه مورد نظر مطابق با بودجه زمان‌بر است. فشار عوامل بیرونی به افراد هم نمی‌تواند دلیل منطقی برای انتخاب عجله‌ای ملک باشد. خریداران باید در هر شرایط احتیاط لازم را به کار برده و با بررسی همه جانبه اقدام به خرید ملک نماید. با توجه به اینکه مبلغ زیادی را برای خرید خانه باید پرداخت کرد، در صورتی که عجله‌ای در این امر صورت گیرد ضرر زیادی را به همراه دارد.

معاملات ملکی

خوش‌بین نباشیم

خوش‌بینی از عوامل شکست در معامله ملکی است. در قرارداد‌های ملکی به زمان‌های درج شده برای انجام تعهدات در معاملات دقت کنید. بعضی از افراد به دلیل بی‌توجهی به این مسائل مجبور به پرداخت ضرر و زیان می‌شوند. همواره به این موضوع توجه داشته باشید، که فروشنده برای اینکه هرچه سریع‌تر به پول خود برسد سعی بر این دارد که با تعیین زمان‌های کوتاه ملک خود را به فروش برساند. اما این خریدار است که باید دقت لازم را در معامله به کار برد چرا که با خرید یک ملک با ادارات مختلفی از قبیل شهرداری، ثبت و دارایی سر و کار خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:  علت گرانی قیمت سیمان در بازار آزاد چیست؟

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب حقوقی در حوزه ملک هستید مطلب«دو مشکل حقوقی رایج در ملک» را در دلتا مگ دنبال کنید.

معاملات ملکی

از حق خود دفاع کنید

خرید و فروش ملک از معاملات پراهمیت در زندگی هر فرد است. سعی کنید در هنگام خرید ملک رودربایستی را کنار بگذارید. با توجه به اینکه شما یک‌طرف معامله هستید اگر آگاهانه عمل نکنید متضرر می‌شوید. قبل از انجام معامله اصل سند را مشاهده کنید بررسی مدارک حق شما است و نیازی نیست از این بابت خجالت بکشید.

معاملات ملکی

اعتماد بی‌دلیل

اعتماد کردن در خرید ملک را کنار بگذارید، حتی اگر طرف دیگر معامله از بستگان درجه یک شما باشد. سعی کنید تمام مبالغی را که برای خرید ملک هزینه می‌کنید رسید آن را  از طرف دیگر معامله دریافت کنید و بعد از انجام معامله قرارداد را از مشاور املاک دریافت کنید.

معاملات ملکی

در دام اکازیون‌ها گرفتار نشوید

گاهی اوقات قیمت پایین یک ملک افراد را ترغیب می‌کند تا در خرید آن ملک عجله کنند. اما در واقعیت علت پایین بودن قیمت به دلیل مشکلاتی است که در ملک وجود دارد. برای مثال ملک رهن بانک است یا در اطراف پروژه‌های مزاحم قرار دارد. این موارد اکازیون به حساب نمی‌آیند و برعکس خرید آنها دردسر بزرگی به همراه دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب «شرایط معامله ملک در رهن بانک» را مطالعه کنید.

2 دیدگاه

  1. […] بیشتر با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب «دلایل شکست در معاملات ملکی» را مطالعه […]

    پاسخ

  2. […] به دانستن مطالب حقوقی در حوزه ملک هستید مطلب«دلایل شکست در معاملات ملکی» را در دلتا مگ دنبال […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

آموزش تصویری پخت خورش ریواس به روش کُردی

ریواس یک گیاه خودرو بهاری است که علاوه بر طعم بسیار لذیذ سرشار از ویتامین است و می‌تواند ب…