جزئیاتی جدید از نرخ سیمان در بازار

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به نظر می‌رسد مشکل در تامین‌ برق برای کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی موجب تحولات و نوسانات بسیاری در نرخ سیمان شده است.
نرخ سیمان

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، با آغاز هفته کنونی نرخ سیمان نوساناتی را پشت سر گذاشت. در حالی که اکثر تولید‌کنندگان سیمان قیمت هر پاکت سیمان را بین 50 هزار تا 68 هزار تومان به سازندگان مسکن عرضه کردند. لازم است بدانید متقاضیان برای خرید سیمان در بازار با برای هر پاکت سیمان قیمتی بیش از 100 هزار تومان پرداخت کرده‌اند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون نرخ سیمان تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

با توجه به داده‌های رسمی هم اکنون سیمان تیپ 1 آبیک در بازار به قیمت 51 هزار تومان عرضه می‌شود. سیمان تیپ 5 تهران به قیمت 68 هزار تومان معامله شده است. لازم به ذکر است که نرخ سیمان تیپ 2 آبیک در بازار به قیمت 59 هزار تومان فروخته شد.

نرخ سیمان

علل ثبات در بازار سیمان

این آمار و ارقام بیانگر وضعیت ثابت در چند هفته گذشته است. هنگامی که کارخانه‌های تولید سیمان با مشکل برق رسانی دست و پنجه نرم می‌کنند، ثابت نگه داشتن این وضعیت بیش از پیش مشکل و دشوار می‌شود. در نهایت هر ذهن پرسش‌گری با این سوال مواجه می‌شود که آیا سیمان با همین قیمت به مشتریان فروخته می‌شود؟

طبق آخرین جست‌و‌جو در بازار سیمان به این نتیجه‌گیری می‌رسیم که چنین نرخ‌هایی تنها در وزارت صنعت و معدن به رسمیت شناخته می‌شوند. جالب است بدانید که در بازار سیمان تحولات دیگری اتفاق افتاده است. با وجود اینکه متصدیان وزارت صمت نرخ سیمان را حدودا هر پاکت بین 50 هزار تا 60 هزار تومان برای عرضه به بازار تعیین کردند، ولی قیمت‌های اعلامی برای فروش سیمان گاهی رشد دوبرابری را نیز تجربه کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  واگذاری زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون قیمت سیمان و دیگر مصالح ساختمانی هستید، مطلب« علت افزایش قیمت سیمان در کشور » را در دلتا مگ بخوانید.

نرخ سیمان

وضعیت نرخ سیمان در بازار

به‌طور مثال سیمان تیپ ۲ آبیک که ۵۹ هزار تومان تعیین نرخ شده است در بازار سیمان تا ۱۰۰ هزار تومان هم به فروش گذاشته شده است. هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان در بازارخرده‌فروشان ۱۰۰ هزار و در بازار عمده‌فروشی‌ها ۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. در واقع نرخ سیمان در بازار تفاوتی ۲۱ هزار تا ۴۱ هزار تومانی با قیمت اعلامی این وزارتخانه را نشان می‌دهد. همچنین در حالی نرخ هر پاکت سیمان ۸۰ هزار تومان اعلام می‌شود که خریداران در بازار دست‌کم ۲۰۰ پاکت سیمان خریداری کرده‌اند.

طبق آمار اعلامی نرخ سیمان در بازار از قیمت ۱۰۰ هزار تومان نیز پا را فراتر نهاده است. در صورتی که با رسیدن قیمت‌ها به مرز  ۹۰ هزار تومان در اواسط خرداد ماه؛ وزارت صنعت و معدن ایجاد نوسانات را ماحصل جو روانی معرفی کرد. اما در حال حاضر وزارت صمت تصمیم دارد تا با اعلام قیمت پایین سیمان، کنترل این بازار را به دست بگیرد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب «نارمک، محله‌ای با مراکز خرید متنوع » را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « جزئیاتی جدید از نرخ سیمان در بازار» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …