چرا محله نارمک جای خوبی برای زندگی است؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله نارمک در شرق تهران و در منطقه چهار و هشت شهرداری واقع شده است. در این مطلب از دلتامگ به معرفی این محله می‌پردازیم.
محله نارمک

محله نارمک دارای صد میدان اصلی است که به همین جهت محله صد میدان نیز نامیده می‌شود. این محله از شمال به خیابان فرجام، از غرب به بزرگراه امام علی (ع)، از شرق به بزرگراه شهید باقری و از جنوب به خیابان دماوند، تهران نو و خیابان نظام‌آباد محدود می‌شود. میدان نبوت یا همان میدان هفت حوض مهم‌ترین میدان محله نارمک است. این میدان از شمال و جنوب به خیابان آیت و از شرق و غرب به خیابان گلبرگ منتهی می‌شود. برای آشنایی با محله نارمک تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

خرید آپارتمان در تهران

معرفی محله نارمک

محله نارمک در مجاورت محله‌های ‌تهرانپارس، دانشگاه علم و صنعت، فدک، دردشت، مدائن و هفت حوض قرار دارد و جالب است بدانید که نارمک قبل از محله تهرانپارس در سال 1330 توسط فرانسوی‌ها بنا شد. این محله در ضلع شمالی محله تهران ‌نو و ضلع جنوبی و شرقی محله شمیران ‌نو قرار گرفته است.

خرید آپارتمان در نارمک

موقعیت محله نارمک

از خیابان‌های مهم نارمک می‌توان به خیابان آیت (۳۰ متری نارمک)، برادران صادقی، هنگام، شهید ثانی (۴۶ متری نارمک)، خیابان گلبرگ، آبادان(غیاثی‌پور)، خیابان جانبازان، گلستان، لادن، رضوان، مهر (رودباری)، خیابان دماوند، سامان (بختیاری)، سمنگان، دردشت، فرجام، سراج، دلاوران، مدائن، چمن، جویبار، مرجان (محقق امین)، مهرگان (صادقی) و شیرمرد (سهیلیان) اشاره کرد. در محله نارمک از میدان‌های مهمی همچون میدان رسالت، میدان هفت‌حوض، میدان هلال‌ احمر و میدان‌ الغدیر نیز می‌توان نام‌ برد.

یکی از نکاتی که حتما برای خرید آپارتمان در محله نارمک باید به آن توجه نمود این است که بزرگراه رسالت، نارمک را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند. بخش جنوبی محله نارمک در منطقه 8 شهرداری تهران قرار دارد و بخش شمالی نارمک در منطقه 4 واقع شده است.

این محله دارای 100 میدان است که 13 میدان آن در نارمک‌ شمالی و 87 میدان در نارمک ‌جنوبی قرار دارد. همچنین میدان هفت‌حوض در نارمک جنوبی دارای مراکز خرید و مجتمع تجاری می‌باشد. لازم به یادآوری است که بازار مبل دلاوران در نارمک شمالی قرار گرفته است. بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند که واحد مسکونی خود را در بخش شمالی نارمک انتخاب کنند، زیرا این بخش از نارمک، آب و هوایی کوهستانی و مطبوع دارد.

مطلب پیشنهادی:  اختیاریه، محله‌ای خوش آب‌و‌هوا در تهران برای خرید خانه

محله نارمک

 

راه‌های دسترسی به محله نارمک

وجود بزرگراه‌های امام علی (ع)، رسالت و شهید باقری در این محله امتیازی بسیار عالی برای محله نارمک به جهت خرید و اجاره آپارتمان است. نارمک با داشتن سه ایستگاه مترو واقع در خط دو متروی تهران (ایستگاه‌های مترو فدک، گلبرگ و سرسبز) و سه خط از اتوبوس‌های بی‌آرتی شامل: خط یک (تهرانپارس – میدان آزادی)، خط سه مسیر (پایانه علم وصنعت – پایانه خاوران)، خط پنج مسیر (پایانه علم و صنعت – پایانه بیهقی) و پایانه‌ میدان رسالت، از نظر دسترسی به سایر نقاط شهر تهران موقعیت بسیار مناسبی دارند. نارمک در محدوده طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا قرار ندارد و می‎‌‌توان به راحتی با اتومبیل شخصی خود به این محله رفت و آمد کرد.

امکانات محله نارمک

محله نارمک از امکانات آموزشی، تفریحی، درمانی، مذهبی و رفاهی بسیاری برخوردار است. از امکانات تفریحی می‌توان به بوستان کوکب، فدک، یاسمن، شقایق و بوستان گلسار اشاره کرد. از دیگر امکانات آن می‌توان از  مرکز خرید کویتی‌های نارمک واقع در خیابان آیت، مجتمع تجاری مروارید نارمک، مرکز خرید نبوت در مجاورت میدان هفت حوض، مرکز خرید کیش، مرکز خرید قائم، مرکز خرید امرالد استار، دانشگاه علم و صنعت، بیمارستان الغدیر، بیمارستان انصاری، فرهنگسرای خانواده، دبیرستان دکتر حسابی، کتابخانه شقایق، بازار میوه و تره‌بار مهر، مسجدالنبی و مسجد جامع نارمک نام برد.

قیمت خرید آپارتمان در محله نارمک

در جدول زیر چند نمونه از آگهی‌های خرید آپارتمان در نارمک آورده شده است. برای مشاهده آگهی‌های بیشتر اجاره یا خرید خانه به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.

متراژ

سن بنا قیمت هر مترمربع (تومان)

قیمت کل (تومان)

71 متر

نوساز 105 میلیون

7.500.000.000

80 متر

6 سال 90 میلیون

6.660.000.000

50 متر

20 سال 50 متر

3.400.000.000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

بهترین محله های تهران برای خرید آپارتمان

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خر…