تقاضای خرید خانه توسط قشر متوسط کاهش یافت

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس بازار مسکن مطرح کرد: قشر متوسط به عنوان متقاضی موثر خرید خانه، توان خود را از دست داده و تقاضای مصرفی به شدت کاهش یافته است.
متقاضی خرید خانه

علیرضا ذوالفقاری کارشناس بازار مسکن در تشریح وضعیت فعلی بازار مسکن، عنوان کرد: هم‌اکنون در اقتصاد کشور با شرایط تورمی مواجهیم و مسکن هم از این شرایط متاثر شده است.

وی در ادامه افزود: قشر متوسط به عنوان متقاضی موثر خرید خانه، توان خود را از دست داده و تقاضای مصرفی به شدت کاهش یافته است.

ذوالفقاری با بیان اینکه در حال حاضر معاملات، بیشتر از نوع سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: بازار اجاره نیز متاثر از قیمت مسکن با رشد مواجه شده است.

بر اساس گفته وی، اجاره بیش از ۶۰ درصد درآمد خانوارها را به خود اختصاص می‌دهد و در شرایط فعلی، سر و سامان دادن به بازار اجاره باید اولویت اقدامات دولت باشد.

او بر این باور است که برنامه‌هایی مثل تعیین سقف افزایش ۲۵ درصد برای قراردادهای اجاره ضمانت اجرایی لازم را ندارد. این کارشناس بازار مسکن تاکید کرد: دولت می‌بایست از طریق عرضه مسکن استیجاری، بازار را کنترل می‌کرد که با یک کسری در این بخش مواجهیم اما باید برنامه‌ها به سمت عرضه مسکن هدایت شود.

متقاضی خرید خانه

پیش‌بینی افت بازار مسکن در ماه‌های آینده

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به طرح دولت سیزدهم مبنی بر احداث چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال گفت: این پروژه حتی در صورت توفیق در اجرا، زمان‌بر خواهد بود. ما تجربه مسکن مهر را پیش روی خود داریم که هنوز بعد از گذشت ۱۵ سال کاملا به اتمام نرسیده و در بخش‌هایی دولت درگیر آن است. بر این اساس و با توجه به کسری مسکن در کشور، تغییرات قیمتی برای واحدهای موجود دور از انتظار نیست.

مطلب پیشنهادی:  سامانه ملی املاک و اسکان مجدد راه اندازی می‌شود

ذوالفقاری درباره پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های آینده تصریح کرد: احتمالا تقاضای سرمایه‌ای در ماه‌های آینده افت می‌کند. تقاضای مصرفی نیز وجود ندارد. بنابراین به تدریج شتاب تورم در بازار مسکن افت می‌کند. هم‌اکنون نرخ رشد مسکن حدود نصف رشد قیمت دیگر کالاها است و در سال جاری این روند ادامه پیدا می‌کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «مهاجرت جمعیت از تهران به حومه» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «تقاضای خرید خانه توسط قشر متوسط کاهش یافت» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر: مطلب «تقاضای خرید خانه توسط قشر متوسط کاهش یافت» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…