تکنولوژی در املاک چه نقشی دارد؟

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با توجه به اینکه مشاور املاک، از آن دسته مشاغلی به شمار می‌آید که بیشترین ارتباط را با مردم دارد بنابراین از مهم‌ترین وظایف آن‌ها هم جهت شدن با تکنولوژی است.
تکنولوژی در املاک

می‌توان گفت از پررونق‌ترین مشاغل در دنیای امروز، املاک است. با توجه به آنکه فناوری مدام در حال پیشرفت است همه ما نیز مجبور به حرکت در جهت این پیشرفت هستیم. از طرفی نسل‌های امروزی در مقایسه با نسل‌های قبل علاقه بیشتری برای یادگیری تکنولوژی از خود نشان می‌دهند. املاک نیز مانند سایر مشاغل دیگر تحت تاثیر فناوری قرار گرفته است. به گونه‌ای که در دنیا امروزی بیشتر معاملات با زدن یک کلیک انجام می‌شود. این روند تغییرات به شکلی است که علاوه بر نقش بسزایی آن در بخش املاک، منجر شده تا خریداران و فروشندگان با دیدی متفاوت‌تر به این قضیه نگاه کنند. با همه این تفاسیر این سوال مطرح می‌شود که، تکنواوژی چیست و چگونه می‌تواند بر بازار املاک تاثیرگذار باشد. برای آگاهی از این موضوع تا پایان این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

املاک

 

تکنولوژی به چه معنا است؟

وقتی بحث از تکنواوژی به میان می‌آید، اولین چیزی که در ذهن هر یک از ما نقش می‌بندد این است که تکنولوژی یک نمایش علمی است. اما باید بگوییم تکنولوژی یک دانش علمی است که برای اهداف علمی به کار برده می‌شود. بنابراین هنگامی که ما از دانش علمی خود برای هدفی استفاده می‌کنیم در واقع از تکنولوژی استفاده کرده‌ایم. تجهیزات تکنولوژی می‌تواند بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشد.

املاک

نقش تکنولوژی در املاک

با ورود تکنولوژی به حوزه املاک تحولی عظیم در خرید، فروش، رهن و اجاره به وجود آمد. بنگاه‌ها نیز ملزم شدند تا از شیوه‌های سنتی خود فاصله گرفته و در جهت تکنولوژی روز دنیا گام بردارند. در روش‌های سنتی، مشاوران املاک برای خرید و فروش ملک از درج آگهی در روزنامه‌‎ها استفاده می‌کردند. مشاور املاکی در این روند موفق‌تر بود که از روزنامه‌های معتبر‌تری استفاده می‌کرد. اکنون با پیشرفت تکنولوژی، روزنامه‌ها جای خود را به وب‌سایت‌ها داده‌اند. همین امر منجر شد تا مشاوران املاک در این حوزه اطلاعات کامل‌تری بدست آورده و بهتر بتواند مراجعه کننده را در انتخاب گزینه مناسب یاری کنند.

مطلب پیشنهادی:  پدیده «کانکس نشینی» در پایتخت!

املاک

ورود وب‌سایت‌ها به بازار املاک

با ورود تکنولوژی در سال 1392 به صنعت ساختمان تحولی بزرگ در بازار مسکن به وجود آمد. از سوی دیگر با رونق گرفتن بازار موبایل، تغییر شگرفی در حوزه مسکن ایجاد شد و آگهی‌های مسکن به شیوه مدرن تغییر شکل یافت. از ویژگی‌های مثبت این تغییر کاهش آلودگی و مدیریت در زمان بود که منجر شد تا مردم با دید بازتری به بازار خرید و فروش ملک وارد شوند.

املاک

نقش وب‌سایت‌ها در روند خرید و فروش ملک

گرفتن یک آگهی مناسب اساسی‌ترین مرحله در روند فروش املاک به شمار می‌رود. یک وب‌سایت تخصصی مانند یک بازاریاب عمل می‌کند چرا که راه‌حل مناسب برای برقراری ارتباط با مشتری را فراهم می‌کند. یک وب‌سایت خوب این امکان را برای مشاور املاک به وجود می‌آورد تا اطلاعات مشتریان خود را با امنیت بالا نگهداری کند. در این وب‌سایت‌ها اطلاعاتی از قبیل اطلاعات مشتریان، پیام‌های ارسالی از سمت کاربران و گزارش از تعداد فایل‌های ثبت شده را در خود نگهداری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:  برای آشنایی بیشتر با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب “آیا شارژ ساختمان به واحد‌های خالی تعلق می‌گیرد “را مطالعه کنید.

2 دیدگاه

  1. […] با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب “تکنولوژی در املاک چه نقشی دارد؟ “را مطالعه […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب “تکنولوژی در املاک چه نقشی دارد؟ “را مطالعه […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…