طرح خرید متری مسکن جدی شد

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شایان، مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد که خرید متری مسکن جایگزین وام مسکن جوانان می‌شود.
خرید متری مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از بازار، با توجه به افزایش قیمت مسکن، قاعدتا بسیاری از افراد قدرت خرید یک واحد مسکونی را ندارند. اما با این طرح افراد می‌توانند با توجه به مبلغی که دارند اقدام به خرید کنند.

گفتنی است که در این طرح علاوه بر اینکه بورس کالا ضمانت تحویل به موقع واحد را می‌دهد با نظارت و تضامینی که در بازار سرمایه وجود دارد خریدار با خیال راحت اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند. اگر سازنده به تعهدات خود عمل نکند، باید خسارت پرداخت کند.

همچنین یکی دیگر از مزایای این طرح این است که ارزش اوراق سلف مسکن متناسب با قیمت مسکن رشد می‌کند. از سوی دیگر این اوراق از نقدشوندگی‌ بالایی برخوردار است. به طوری‌که افراد در هر زمانی که نیاز به پول دارند می‌توانند این اوراق را در بازار ثانویه بفروشند.

خرید متری مسکن

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، درباره وضعیت اجرای این طرح گفت: مجوز شورای فقهی بانک مرکزی را برای این اقدام اخذ کردیم. اما در شورای فقهی بورس ابهاماتی وجود دارد. به همین جهت در حال مکاتبه هستیم. اما سایر اقدامات انجام شده و آماده‌ایم تا پس از موافقت بورس طرح را اجرایی کنیم.

مطلب پیشنهادی:  افزایش قیمت اجاره به دلیل تعطیلات ۶ روزه!

شایان تاکید کرد: اجرای این طرح اقدام بسیار خوبی خواهد بود که مردم بتوانند سپرده‌گذاری کرده و برای خودشان یا فرزندشان به صورت متری خرید مسکن انجام دهند.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه طرح خرید متری مسکن به مرور جایگزین تسهیلات مسکن جوانان خواهد شد، تصریح کرد: این طرح برای مردم مطلوبیت خواهد داشت. چرا که می‌توانند ارزش پولشان را متناسب با قیمت آپارتمان حفظ کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «چه زمان پرونده تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس بسته می‌شود؟» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. اخبار روز ورزش

    17 تیر 1401 در 9:02 ب.ظ

    جدیدترین اخبار ورزشی ایران و جهان رو در سایت اخبار جدید مشاهده کنید
    اخبار روز ورزش

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…