ثبت شکایت از موجران در‌ سامانه 124

3
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهر سازی با توجه به افزایش اجاره‌بها در دو‌ماهه اخیر، نظارت سرزده بازرسین بر بنگاه‌های معاملاتی را مهم ارزیابی کرد.
سامانه 124

به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت‌نیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پیرامون افزایش قیمت اجاره در بازار مسکن از ثبت شکایات در سامانه 124 خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون نرخ اجاره تا پایان این خبر با ما همراه باشید.

با توجه به مصوبه بسته جدید پیرامون نرخ واحد‌های مسکونی در بازار اجاره وزیر راه و شهرسازی از برگزاری نشستی خبر داد. این نشست با مشاوران املاک به منظور بررسی مصوبه ساماندهی بازار مسکن بوده است. وی همچنین بر تداوم برگزاری این نشست‌ها تاکید نمود.

سامانه 124

همه چیز درباره سامانه 124 شکایت

این مقام مسئول با ابلاغ بسته‌جدیدی از ساماندهی قیمت در بازار اجاره‌ مسکن ابراز امیدواری کرد. این بسته شامل مقررات و قوانین سنگین و همچنین تصویب آن بواسطه سران سه قوه مقننه، مجریه، قضائیه است.

قاسمی درباره شرایط عملیاتی شدن بسته‌جدید گفت: این مسئله به تصویب رسیده‌است. همچنین در جلسات متعدد با شهرداری و سران سه قوه از اعمال مصوبه بسته‌جدید و الزام رعایت آن برای عموم مردم اطلاع داد.

لازم به ذکر است که این مصوبه با مقرر کردن میزان مبلغ اجاره برای مستاجران در شهر‌های بزرگ 25 درصد و در شهر‌های کوچک 20 درصد موجب نظارت بیشتر بر قیمت واحدهای مسکونی در تهران، شیراز، مشهد و سایر کلانشهر‌ها شده‌است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اهمیت بسته‌جدیدی که توسط سران سه‌قوه به تصویب رسیده‌است از همیاری و مشارکت موجران در سراسر کشور تقدیر و تشکر ویژه به عمل آورد.

نحوه ثبت نام در سامانه 124

شهروندان گرامی می‌توانند به سایت سامانه 124 شکایت  مراجعه کنند در بخش ثبت و پیگیری شکایات، شکایت خود را مطرح و پیگیری کنند.

مطلب پیشنهادی:  تهران رکورددار بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن

سامانه 124

نصب مصوبه‌بسته جدید به‌ منظور کنترل اجاره‌بها

وزیر راه و شهرسازی اقدامات برخی از مشاوران املاک را در رعایت مصوبه سران قوا را مناسب ارزیابی کرد. وی همچنین گفت:” از مشاوران املاک درخواست می‌کنیم با نصب اطلاعیه مربوط به بسته‌سیاستی که از سوی سران قوا تصویب شده‌است، در دفاتر مشاوران املاک، اعلام و بر اساس آن قرارداد تنظیم کنند. همین امر موجب می‌گردد تا بسته‌سیاستی تصویب‌ شده‌ در جلسه سران قوا به شکلی مناسب اجرایی شود.”

قاسمی با توجه به مصوبه‌بسته جدید مرتبط با افزایش غیر‌قانونی اجاره‌بها بر ثبت شکایات مستاجران در سامانه 124 تعزیرات تاکید کرد.

قاسمی یادآور شد:” تعزیرات حکومتی موضوع این شکایات را پیگیری خواهند کرد. همچنین امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات سقف افزایش نرخ اجاره‌بها را رعایت نمی‌کنند، در سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است.”

در پایان این مقام آگاه در خصوص ساماندهی بازار اجاره مسکن بر برنامه وزارت راه و شهرسازی به منظور بازدید سرزده بازرسان از بنگاه‌های معاملاتی خبر داد. هدف راه‌اندازی سامانه ۱۲۴ مستاجران، کمک به رفع و بهبود دغدغه شهروندان بوده‌است.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « جنت‌آباد، محله‌ای با بهترین امکانات درمانی» را در دلتامگ بخوانید.

3 دیدگاه

  1. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « ثبت شکایت از موجران در‌ سامانه 124 » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. هدیه

    19 تیر 1401 در 12:36 ب.ظ

    با سلام ولا بخدا ما مستاجرا انگار قراره تاوان گرونی رو بدیم آخه انصاف این صابخونه ها کجا رفته آیا گرونی فقط برا شماست که میخواید تقاصشو از ماها بگیرید اون گرونی برا ماها چند برابر میشه انصافتون کجا رفته میگن تو شهرهای کوچیک ۲۵ درصد ولا بخدا ده برابر شده من پارسال ۲۰ تومن رهن دادم ماهی ۵۰۰ کرایه الان میگه ۸۰رهن ۲۵۰ کرایه از کجا باید بیارم ی خونه تو ی شهر کوچیک که نه امکانات آنچنانی داره ن منبع درآمدی خوبی داره اجاره خونه هاش از تهرانم بالا زده ما دادمونو کجا ببریم توروخدا به داد مستاجرا برسید اینطوری پیش بره باید بریم تو خیابون چادر بزنیم مگه ما چه گناهی کردیم

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      20 تیر 1401 در 8:15 ق.ظ

      سلام و سپاس همراه گرامی
      کاملا حق با شماست
      امیدواریم تدابیری اندیشیده بشه که اوضاع بهتر بشه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …