محله جنت‌آباد تهران کجاست؟

3
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
جنت‌آباد با برخورداری از اتوبان‌هایی همچون آیت‌الله‌کاشانی ، اتوبان‌همت ، اتوبان‌حکیم ، اتوبان‌آبشناسان ، اتوبان‌باکری و اتوبان‌ستاری موجب گسترش منطقه 5 تهران شده است.
محله جنت‌آباد

 خرید آپارتمان در محله جنت‌آباد

به گزارش دلتا مگ، محله جنت‌آباد در منطقه 5 شهرداری تهران قرار دارد. جالب است بدانید که جنت‌آباد نخست به شخصی به نام محمد علی نظام مافی تعلق داشت. گفتنی است که محمد علی مافی جنت‌آباد را از زنی به نام مریم کشاورزی در سال 1323 خریده بود. جنت‌آباد از نظر موقعیت جغرافیایی در شمال غربی تهران قرار گرفته است. این محله از شمال به جنوب به ترتیب بزرگراه آبشناسان، بزرگراه همت، خیابان چهارباغ، خیابان ۳۵ متری لاله با این بلوار، چهارراه منتهی می‌شود. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون این منطقه تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

همانطور که می‌‌دانید امروزه به دلیل تورم در بازار مسکن، بسیاری از مردم ترجیح می‌‌دهند تا سرمایه خود را به جای نگهداری در بانک با خرید ملک افزایش بدهند. هر سال با شروع تابستان شاهد مشکلات مستاجران در پیدا کردن خانه‌ای متناسب با درآمد ماهیانه آنها هستیم. جالب است بدانید که احداث یک میلیون مسکن در سال می‌تواند به حل موضوع گرانی کمک کند. اما باید هر چه زودتر تکلیف خانه‌های خالی در شمال تهران نیز مشخص شود.

محله جنت آباد

علت تقسیم‌بندی جنت آباد به سه بخش

محله جنت‌آباد به سه محله جنت‌آباد شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم می‌شود. گفته می‌‍شود که در زمان‌های دور محله‌هایی چون محله شاهین شمالی، شاهین جنوبی و حتی پیامبر غربی بخشی از اراضی وسیع جنت‌آباد محسوب می‌شدند. به نظر می‌رسد تقسیم‌بندی جنت‌آباد به سه بخش شمالی و جنوبی و مرکزی بی دلیل نباشد. زیرا گفته می‌شود که وجود بزرگراه‌های بسیار علت اصلی تقسیم شدن این محله باشد.

در برخی منابع نقل شده است که قیمت ملک در منطقه جنت‌آباد بسیار ناچیز بوده است. بنابراین موج عظیمی از مهاجران که به تهران کوچ می‌کردند به راحتی می‌توانستند در این محله ملکی را خریداری کنند. بنابراین به تدریج با گسترش یافتن تهران و احداث اتوبان‌ها دسترسی سریع‌تر و بهتری نسبت به سایر مناطق پیدا کرد. همچنین روز‌به‌روز بر قیمت مسکن در این منطقه افزوده می‌شود. اکثر ساکنین این محله را کارمندان ارگان‌های گوناگون و دانشجویان تشکیل می‌دهند.

محله جنت‌آباد

قیمت خرید آپارتمان در محله جنت‌آباد

لازم به ذکر است که جنت‌آباد از شمال با حصارک، از جنوب با خیابان آیت الله کاشانی، غرب با محله شهران، از شرق با محله‌های پونک، چهاردیواری و بزرگراه اشرفی اصفهانی محصور شده است. متوسط قیمت آپارتمان در محله جنت‌آباد نسبت به میانگین نرخ آپارتمان در سایر محلات بالاتر است. همچنین بلوار جنت‌آباد از جاده حصارک آغاز و به خیابان آیت الله کاشانی محدود می‌شود.

این محله در مجاورت محله‌های ‌فردوس، باغ فیض، سازمان برنامه شمالی، جنت‌آباد مرکزی، شهران جنوبی، پونک جنوبی، کوی مهران، سازمان آب، شاهین، شهر زیبا قرار دارد.

همچنان که در سطرهای بالا توضیح دادیم، احداث اتوبان باعث فراهم شدن دسترسی بهتر به سایر مناطق مجاور این محله و در نهایت منجر به تقسیم جنت‌آباد به سه بخش شمالی، جنوبی و مرکزی شد. در مطلب ذیل به طور کامل به جزئیات این سه بخش جنت‌آباد می‌پردازیم.

محله جنت آباد

بزرگراه‌های محله جنت‌آباد

جنت آباد شمالی از شمال به بلوار‌سیمون، از غرب به بزرگراه‌ شهید‌باکری، از جنوب به بزرگراه شهید‎آبشناسان، از شرق به بزرگراه شهید‌ستاری و خیابان میلاد پیوند خورده است. از اصلی‌ترین خیابان‌های این محله می‌توان به خیابان ایران‌شهر، گلستان غربی و شرقی و انصار‌المهدی اشاره کرد.

جنت آباد مرکزی از شمال به بزرگراه شهید‌آبشناسان، از شرق به بزرگراه شهید‌ستاری، از جنوب به بزرگراه شهید‌همت، و از غرب به بزرگراه باکری ختم می‌شود. از اصلی‌ترین خیابان‌های این محله می‌توان از خیابان شاهین‌شمالی، مخبری و شانزده متری اول و دوم نام برد.

مطلب پیشنهادی:  عرضه مسکن، قیمت بازار اجاره را کاهش می‌دهد

جنت آباد جنوبی نیز از شمال به بزرگراه همت و از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی منتهی می‌شود. از شرق به بزرگراه شهید ستاری و از غرب به بزرگراه شهید باکری متصل گردیده است. لازم به ذکر است که از اصلی‌ترین خیابان‌های این محله می‌توان از بلوار لاله، چهارباغ و خیابان شاهین جنوبی یاد کرد.

محله جنت‌آباد

راه‌های دسترسی به محله جنت‌آباد

این محله با دسترسی به خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی از بهترین موقعیت جغرافیایی برخوردار می‌باشد. همچنین قرارگیری جنت‌آباد در بین چند اتوبان بزرگ مانند بزرگراه آیت الله کاشانی ، اتوبان همت، اتوبان حکیم ، اتوبان آبشناسان ، اتوبان باکری واتوبان ستاری موجبات تردد آسان و راحت ساکنین این محله را مهیا نموده است.

محله ستارخان به لحاظ دسترسی به مترو از امتیاز ویژه‌ای بهره می‌برد. احداث خطوط ریلی درون شهری در این محله همچون ایستگاه متروی‌صادقیه و ایستگاه متروی آیت‌الله‌کاشانی و ایستگاه متروی شهید‌ستاری سبب حمل و نقل بهتر و سریع‌تر مردم ساکن در این محله را بیش از پیش فراهم کرده است.

همینطور خطوط تاکسیرانی جنت‌آباد به متروی صادقیه ، آزادی ، میدان ولیعصر ، میدان ونک رفت‌و‌آمد به سایر مانطق مجاور این منطقه را تسهیل نموده است.

جالب است بدانید که تا پایان سال ۱۴۰۴  احداث خط ۴ از میدان چهارباغ زیر بزرگراه همت به چهارراه ایرانپارس در تقاطع بلوار جنت‌آباد و بزرگراه نیایش بیش از پیش امنیت‌خاطر ساکنین این منطقه را فراهم می‌سازد. طبق نقشه سند چشم انداز متروی تهران به نظر می‌رسد که یکی از ایستگاه‌های این خط مترو سریع‌السیر خواهد بود.

محله جنت‌آباد

امکانات محله جنت‌آباد

این محله امکانات رفاهی، آموزشی، مذهبی، درمانی، تفریحی بسیاری دارد. از امکانات این محله می‌توان به مرکز خرید سمرقند، سینمای سمرقند، تالار سمرقند، مرکز شهر بازی سمرقند، مرکز خرید مریم، پاساژ طوبی، بام لند نیایش، بازار ميوه تره‌بار و بازار بزرگ جنت‌آباد اشاره کرد.

همچنین می‌توان از مدرسه علی‌اکبر بادامچی، بهمن 22، بنت الهدی، سلام‌ همت، اندیشه‌ فکور، دبیرستان‌ سلام، دبیرستان‌ طلوع‌ سبز و دبیرستان‌ شاملو نام برد.

این محله از امکانات فرهنگی همچون کانون پرورشی فکری، مجتمع فرهنگی هنری آدینه و خانه فرهنگ محصل برخوردار می‌باشد.

امکانات ورزشی این محله مشتمل بر باشگاه‌های، باشگاه کودکان کاکرون، ورزشی کیهان، اسپینو، تریپلت، گلدن بادی، هنرمندان، ماهان عدل، آرسام، عابدینی، بانوان بهار، آتش نشانی ،سپهر نوین، استخرهای آسیا و آسیای نوین از مراکز ورزشی محله جنت‌آباد و جم اسپا می‌شود.

لازم به یادآوری است که این محله دارای تعداد زیادی بیمارستان و درمانگاه نیز می‌باشد. می‌توانیم ازمرکز درمانی توانبخشی نظام مافی، درمانگاه‌شبانه‌روزی جنت‌آباد، بیمارستان امید، بیمارستان عرفان نیایش، کلینیک کودکان ارمغان سلامت، درمانگاه شبانه‌روزی ایلیاد، کلینیک غدد جنت‌آباد و کلینیک ایران پارس یاد کنیم.

مطالعه بیشترپذیرش نهایی 700 هزار نفر در طرح ملی مسکن »

3 دیدگاه

  1. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « جنت‌آباد، محله‌ای با بهترین امکانات درمانی» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. ناشناس

    17 تیر 1401 در 2:32 ب.ظ

    ببخشیدخیلی پول داریم بخوایم خونه بخریم ازآنجا

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      20 تیر 1401 در 8:17 ق.ظ

      سلام قیمت در جنت آباد متوسط است

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

بهترین محله های تهران برای خرید آپارتمان

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خر…