عرضه آپارتمان نقلی افزایش یافت

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش قیمت مسکن تا جایی پیش رفت که امروزه بسیاری از مردم به سمت خرید آپارتمان کوچک و نقلی روی آورده‌اند. شرق تهران نیز به کانون عرضه آپارتمان‌‌های نقلی تبدیل شده است.
قوانین مستاجر برای پرداخت شارژ

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، اگر به دنبال خرید آپارتمان کوچک و نقلی هستید به شما توصیه می‌کنیم که جست‌وجوی خود را روی مناطق شرقی و جنوب شرقی تهران متمرکز کنید.

اگرچه در مناطقی از جنوب غربی تهران نظیر منطقه ۹ نیز تعداد آپارتما‌‌ن‌‌های نقلی تا ۶۰ مترمربع که برای فروش عرضه شده‌‌اند، کم نیست. اما بررسی موجودی فایل‌‌های فروش در این گروه متراژی حکایت از آن دارد که کانون عرضه آپارتمان‌‌های نقلی تهران در حال حاضر، مناطق شرقی است.

جست‌وجو در بازار مسکن مناطقی مثل ۷، ۸، ۱۳ و ۱۴ شهر تهران را می‌توان به متقاضیان خرید آپارتمان‌‌های کوچک‌‌متراژ توصیه کرد، چراکه با شروع فصل تابستان، تعداد آپارتمان‌‌های نقلی فروشی در این منطقه افزایش چشمگیری داشته است.

هر چند در همه مناطق شهر حتی لوکس‌‌ترین مناطق شمالی همواره می‌توان طیف متنوعی از متراژ آپارتمان‌‌های مسکونی را در میان فایل‌‌های فروش مشاهده کرد، اما واقعیت این است که در هفته‌های اخیر در اغلب مناطق شمالی تهران عرضه آپارتمان‌‌های دو‌خوابه به مراتب بیشتر از کوچک‌‌متراژهای یک‌‌خوابه بوده است و در این بین فقط در منطقه 4 از میان مناطق 1 تا 5 واقع در شمال تهران می‌توان، آپارتمان‌‌های نقلی فروشی با مساحت تا 60 مترمربع با تعداد بیشتر یافت.

خرید آپارتمان کوچک و نقلی

منتظر کاهش قیمت مسکن باشیم؟

سعید لطفی کارشناس بازار مسکن در این باره اظهار کرد: معمولا در ماه‌های پایانی و ابتدایی هر سال بازار مسکن رونق می‌گیرد. اما غالبا با مقداری افزایش قیمت همراه است. به همین خاطر رشد معاملات مسکن در اردیبهشت ۱۴۰۱ قابل پیش‌بینی بود.

مطلب پیشنهادی:  سواستفاده زمین‌خواران از تعطیلات نوروز

وی افزود: با توجه به تغییر قیمتی که در کالاهای اساسی ایجاد شد و انتظارات تورمی، قیمت مسکن در تهران به طور میانگین ۶.۱ درصد نسبت به فروردین افزایش پیدا کرد. البته نرخ‌های پیشنهادی بالاتر از این رقم بود. اما لزوما قیمتی که مدنظر فروشنده است در معاملات تحقق پیدا نمی‌کند.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد رشد هیجان‌گونه بازار در ماه‌های آینده ادامه یابد، گفت: چیزی که ما از کف بازار مشاهده می‌کنیم در خردادماه بازار افت کرد. با توجه به جهش سنگین قیمت خانه طی چهار سال گذشته بازار ملک ظرفیت افزایش شدید قیمت را ندارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «آیا به ساختمان‌های کلنگی پایان‌کار تعلق می‌گیرد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «عرضه آپارتمان نقلی افزایش یافت» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …