عواقب عدم ثبت‌نام در سامانه املاک

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهر‌سازی تعیین نرخ 25 درصدی را عامل کنترل قیمت اجاره‌بها و کاهش جا‌به‌جایی‌ مستاجران دانست.
سامانه املاک

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سامانه املاک و اسکان بر ثبت‌نام همه مردم در این سامانه تاکید کرد. وی همچنین عدم ثبت‌نام در این سامانه را برابر با محرومیت از مجموعه خدمات بانکی معرفی کرد. در ادامه این مقام آگاه ثبت‌نام در مدرسه را تنها از طریق ثبت جزئیات مسکن در سامانه املاک و اسکان میسر دانست. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون سامانه املاک تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

سامانه املاک

تاثیر نرخ 25 درصدی بر کنترل بازار مسکن

وزیر راه و شهر‌سازی با اشاره به جمعیت 7 تا 8 میلیون نفری مستاجر در کشور، از ساماندهی بازار اجاره مسکن با نرخ 25 درصدی اجاره به همراه ارائه وام ودیعه مسکن خبر داد. وی همین امر را در کاهش نقل مکان مستاجران موثر و مفید اعلام کرد.

رستم قاسمی پیرامون مراجعه 100 هزار نفری متقاضیان تسهیلات مسکن به بانک‌ها در‌خصوص تاثیر وام ودیعه مسکن بر اقشار کم در‌آمد نیز توضیح داد.

گفتنی است که مسئولیت کنترل مشاوران املاک، سامانه املاک واسکان و دریافت کد رهگیری به وزارت راه و شهر‌سازی انتقال داده شد.

این مقام مسئول با در نظر گرفتن ساماندهی تمام و کمال قراردادهای زیرزمینی و همچنین با بیان آمار خانه‌های خالی از هک شدن سایت این سامانه و بروز ایرادات فنی اطلاع داد. وی همچنین در ادامه بر خود اظهاری 2 میلیون نفر در سامانه املاک تاکید نمود.

مطلب پیشنهادی:  ساخت مسکن مهر به روایت آمار

سامانه املاک

 ثبت اطلاعات 62 میلون نفر در سامانه املاک

بر اساس موازین قانونی کلیه مردم باید اقدام به ثبت‌نام در این سامانه کنند. زیرا در غیر این صورت از تمامی خدمات بانکی محروم می‌شوند. بنابراین لازم است کلیه مدارس در ایران دانش‌آموزان را به شرط درج اطلاعات مسکن در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کنند.

وی با توجه به آمارهای وزارت راه و شهرسازی بیان کرد:” اطلاعات ۶۲ میلیون نفر را تاکنون در سامانه املاک و اسکان داریم. بنابراین برای تمامی این متقاضیان پیامک ارسال می‌شود.”

در پایان، قاسمی ضمن اشاره به شناسایی 600 هزار واحد خانه خالی، معرفی این واحدهای مسکونی به سازمان امور مالیاتی را مهم و ضروری تلقی کرد. وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: “از این تعداد تنها ۶۰ نفر اعتراض کرده‌اند.”

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « کنترل بازار مسکن با تنظیم بسته جدید » را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «عواقب عدم ثبت‌نام در سامانه املاک » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] مطالب پیرامون سامانه املاک و اسکان هستید، مطلب« عواقب عدم ثبت‌نام در سامانه املاک» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …