وجود 488 هزار خانه خالی در تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه 488 هزار خانه در تهران خالی است، عنوان کرد: سازمان مالیاتی در اخذ مالیات از این واحدها ناتوان است.
خانه خالی

به گزارش دلتا مگ به نقل از منیبان، علی‌اصغر قائمی با بیان این‌ که قیمت مسکن به صورت افسارگسیخته افزایش یافته است، گفت: این در حالی است که سازمان امور مالیاتی و وزارت شهرسازی توانایی اجرای قانون مالیات بر واحدهای مسکونی خالی را نداشتند.

وی با بیان این‌که لازم است شورای عالی استان‌ها لایحه‌ای را تدوین کنند تا اجرای قانون در این زمینه به شهرداری‌ها سپرده شود، اظهار کرد: اعلام شده که واحدهای خالی ۴۸۸ هزار واحد ملکی است که می‌توان از این واحدهای خالی یک مالیات مشخص گرفت.

چندی پیش وزیر راه و شهرسازی گفته بود که تعداد خانه‌های خالی دقیقا مشخص نیست و بین ۲ الی ۲.۵ میلیون اعلام می‌شود. همچنین وزیر راه و شهرسازی گفته برای ۵۴۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده پیامک ارسال شده، اما “از تعداد کمی مالیات دریافت شده است.

حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در این رابطه گفته است: به طور متوسط پنج درصد از خانه‌ها در سطح جهان خالی است در حالی که این رقم در ایران به ۱۰ درصد می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  ادامه روند ثبات قیمت در بازار مسکن

 خانه در تهران

وی یادآور شد: از میان ۲۵ میلیون واحد مسکونی موجود در کشور، ۲.۵ میلیون واحد خالی است که همین موضوع میانگین خانه‌های خالی ایران را ۲ برابر متوسط جهانی کرده‌است.

عقبایی با اشاره به وجود ۵۰۰ هزار خانه خالی در استان تهران، اظهار داشت: ۲۵۰ هزار واحد مسکونی خالی در پایتخت و ۲۵۰ هزار خانه خالی دیگر در پیرامون و حاشیه تهران قرار گرفته‌ است.

حتی محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این باره عنوان کرده بود: سرمایه‌های هنگفتی از کشور در ۲.۵ میلیون واحد خالی از سکنه حبس شده است گفت: ایران ۱۰ برابر کشور انگلیس خانه خالی دارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «چقدر از درآمد مردم صرف اجاره بها می‌شود؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…