شهرداری‌ها باید بر دفاتر املاک نظارت کنند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر کشور تاکید کرد: شهرداری‌ها باید در حوزه املاک و گرانی‌های مرتبط با آن، وارد شوند و بر قیمت‌ها و دفاتر املاک نظارت کنند.
دفاتر املاک

به گزارش دلتا مگ به نقل از منیبان، وزیر کشور، گران شدن هزینه شهری را عاملی برای گسترش حاشیه‌نشینی برشمرد. او خاطرنشان کرد که شهرداری‌ها باید در حوزه دفاتر املاک و گرانی‌های مرتبط با مسکن، وارد شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید بر قیمت‌ها و دفاتر املاک نظارت کنند، گفت: حفظ هویت شهری از دیگر وظایف مهم شهرداران است.

احمد وحیدی با بیان اینکه شهرداران باید از ساخت و ساز‌های بی‌رویه و بدقواره که اثرات نامطلوب بر فرهنگ شهری دارند، جلوگیری کنند، تاکید کرد: فرهنگ از کالبد شهری تاثیر می‌پذیرد و برای همین باید به هویت بومی و اصیل شهر اهتمام لازم داشت.

وزیر کشور با اظهار به اینکه ارتقای جایگاه شهرداران بسیار مهم است، ابراز داشت: دستگاه‌های دولتی نباید در مسائل شهرداری دخالت کنند که این حضور، باعث کاهش کیفیت عملکرد شهرداری‌ها می‌شود.

دفاتر املاک

وحیدی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها مسئولیت راهبردی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارند، اظهار کرد: شهرداری‌ها همچنین باید اقتصاد پایدار شهری را تقویت کنند. در بازدیدی که از شهر تبریز داشتم، این شهر به شهر بی تکدی شهرته یافته است که باید این الگو تسری یابد.

مطلب پیشنهادی:  بیش از ۸ میلیون خانوار، فاقد مسکن هستند

وی گران شدن هزینه شهری را عاملی برای گسترش حاشیه‌نشینی برشمرد و گفت: شهرداری‌ها باید در حوزه املاک و گرانی‌های مرتبط با آن، وارد شوند و بر قیمت‌ها و دفاتر املاک نظارت کنند.

وزیر کشور افزود: مدیریت شهری باید به شهرداری‌ها سپرده شود. شهرداری هم باید با جدیت در مدیریت شهری ورود کند و اقدامات صیانتی و حمایتی لازم را به عمل آورد

وحیدی در ادامه به ضرورت هزینه کرد درست شهرداری‌ها هم اشاره کرد و گفت منابع درآمدی خوبی در شهرداری‌های کشور وجود دارد اما متاسفانه بخش اعظم این درآمدها صرف امور جاری شهرداری و حقوق کارکنان آن می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: سلامت اداری در شهرداری‌ها بسیار مهم است و در این خصوص الکترونیکی شدن خدمات می‌تواند کمک موثری داشته باشد.

مطالعه بیشتر: مطلب «کنترل بازار مسکن با تنظیم بسته جدید» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …