آیا شارژ ساختمان به واحد‌های خالی تعلق می‌گیرد؟

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گروهی از افراد با توجه به اینکه زندگی آپارتمان‌نشینی را انتخاب کرده‌اند اما همچنان نتوانستند خود را با قوانین آن وقف دهند .به گونه‌ای که در بسیاری از مجتمع‌ها، حق پرداخت شارژ به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.
حکم شارژر ساختمان

امروزه با افزایش جمعیت شاهد آن هستیم که بیشتر افراد برای زندگی آپارتمان‌نشینی را انتخاب می‌کنند. اما زندگی در آپارتمان با توجه به آنکه چند خانواده در یک محیط قرار دارند قوانین و مقررات خاص خود را دارد که افراد ملزم به رعایت آن هستند. تمام قوانین مربوط به آپارتمان نشینی در قانون تملک آپارتمان قید شده است. در صورتی که افراد نتوانند با یکدیگر به توافق برسند قانون میان آنها حکم می‌کند. از قوانین مهم در ساختمان پرداخت شارژ است. اما ممکن است این سوال در ذهن افراد شکل بگیرد که آیا واحدهای خالی از سکنه نیز ملزم به پرداخت شارژ ساختمان هستند؟ برای آگاهی از این قوانین تا پایان این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

معنی شارژ ساختمان

شارژ ساختمان به چه معناست؟

هر مجتمع مسکونی شامل یک‌سری از هزینه های مشترک می‌باشد که مالکین موظف هستند آن را پرداخت کنند. به عبارت دیگر تمام هزینه‌های مشترکی که به‌منظور حفظ و نگهداری ساختمان پرداخت می‌شود شارژ ساختمان نام دارد. مانند هزینه‌های سرویس آسانسور، هزینه نظافت، روشنایی راهروها و ..این مبالغ باید به صورت ماهانه پرداخت شوند.

آیا شارژ ساختمان شامل واحدهای خالی می‌شود؟

با استناد به ماده 4 در قانون تملک آپارتمان، تمام واحدهای یک آپارتمان ملزم به پرداخت مبلغ شارژ به صورت ماهانه هستند. علاوه بر آن واحدهای خالی نیز از این قانون مستثنی نیستند. اما آنچه که درباره پرداخت شارژ واحدهای خالی صدق می‌کند آن است که، مالکین این واحدها تنها باید هزینه هایی مانند حقوق سرایدار و هزینه ایزوگام که برای نگهداری ساختمان لازم است را پرداخت کنند. پرداخت هزینه شارژ آب و برق به واحدهای خالی تعلق نمی‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  وزیر راه: قرار نیست سالی یک میلیون مسکن بسازیم!

قوانین مستاجر برای پرداخت شارژ

آیا مستاجر مسئول پرداخت شارژ است؟

مطابق با قانون تملک آپارتمان، درباره پرداخت شارژ از جانب مستاجر صحبتی به میان نیامده و تنها مالک را ملزم می‌دارد که شارژ ساختمان را پرداخت کند. در صورتی که در قرارداد منعقد شده بین مالک و موجر صحبتی از پرداخت شارژ به میان نیامده باشد، مستاجر تکلیفی برای پرداخت شارژ نخواهد داشت. با توجه به آنکه مدیر ساختمان در قرارداد منعقد شده هیچ‌گونه دخالتی ندارد بنابراین نمی‌تواند مستاجر را مجبور کند تا شارژ ساختمان را پرداخت کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب “7 نکته طلایی در صدور پروانه ساختمان “را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. […] با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب “آیا شارژ ساختمان به واحد‌های خالی تعلق می‌گیرد “را مطالعه […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

با رعایت 5 نکته طلایی، رشد نخل شامادورا چند برابر کنید!

گیاهان آپارتمانی بزرگ مانند نخل شامادورا زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می‌بخشند و محیط را …