روش جدید تخلیه‌ خانه پیش از موعد

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها با داغ شدن موضوع گرانی در بازار مسکن، خبر‌های عجیبی از نصب آگهی تخلیه مستاجر در سطح شهر شنیده می‌شود.
تخلیه

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، با افزایش اجاره‌بها در دو ماهه اخیر، از گوشه و کنار بازار ملتهب مسکن خبرهایی به گوش می‌رسد. برخی از موجران به بهانه دریافت اجاره بیشتر بر سر مستاجران خود شرخر می‌فرستند تا زودتر از زمان موعد مندرج در قرارداد واحد مسکونی خود را خالی از مستاجر کنند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون تخلیه خانه تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

جالب است بدانید که با ازدیاد مبلغ اجاره‌بها در اقصی‌نقاط تهران، برخی رهگذران از آگهی افرادی به عنوان شرخر به همراه شماره تلفن به منظور تسریع روند تخلیه واحد‌های مسکونی را گزارش داده‌اند.

تخلیه

شرخری هم بر مشاغل کاذب افزوده شد

به نظر می‌رسد شغل کاذب دیگری به نام شرخری هم بر سایر مشاغل کاذب افزوده شده است. یعنی استخدام شرخر برای وادار به تخلیه کردن مستاجر پیش از موعدی که در قرارداد بین موجر و مستاجر به امضا رسیده است.

لازم به ذکر است برخی از خبرگزاری‌های معتبر از آگهی تخلیه مستاجر به همراه یک شماره تلفن که بر روی درب شیشه‌ای بنگاه‌های معاملاتی یا روی دیوارها و دکه‌های روزنامه فروشی نصب شده، خبر می‌دهند.

با شماره‌ای که روی آگهی نوشته شده است، تماس گرفتیم اما کسی پاسخ نمی دهد. یکی از صاحبان بنگاه معاملاتی پیرامون آگهی استخدام شرخر می‌گوید: :« فعلا تلفن‌شان پخش شده و جواب نمی‌دهند. اما یکی از آنها چند روز پیش اینجا آمد و به من پیشنهاد همکاری داد.

تخلیه

پیشنهاد پرداخت پورسانت در ازای تخلیه مستاجران

متصدی بنگاه در ادامه از اینکه شرخر با مراجعه به دفتر املاک از وی خواسته تا چند صاحبخانه را که با مستاجران خود در جنگ و جدال هستند، معرفی کند و حتی پیشنهاد همکاری و پورسانت عالی به صاحب بنگاه داده است.

مطلب پیشنهادی:  پشت بام‌هایی که ۲ میلیارد تومان معامله می‌‌شوند

گفتنی است که مالک بنگاه در جواب شرخر از عدم همکاری با وی به دلیل حرام بودن مال به دست آمده، صحبت کرده است.

تخلیه

اخذ 10 میلیون تومان از موجر جهت تخلیه واحد

در واقع  شرخر‌ها با اخذ 10 تا 20 میلیون از صاحبخانه تعهد می‌دهند که مستاجر را ظرف 10 روز مجبور به تخلیه واحد مسکونی کنند.

صاحب بنگاه می‌گوید:«به من گفت هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم، ولی فقط کلامی و تهدید. گفت بعضی‌ها حتی به مستاجر حمله می‌کنند و او را کتک می‌زنند و می‌ترسانند ولی کار ما فقط کلامی است. داد و بیداد راه می‌اندازیم و خودمان را پسر یا یکی از اقوام صاحبخانه جا می‌زنیم. مستاجر هم بعد از چند بار مراجعه و داد و بیداد از ترس جانش خانه را خالی می‌کند.»

تخلیه

تخلیه پیش از موعد پیگرد قانونی دارد

بهادر امیر‌حسینی، وکیل پایه یک دادگستری پیرامون تهدید مستاجران و ورود بدون مجوز به ملک، آن هم در صورت فقدان حکم قضایی را جرم تلقی می‌کند. همچنین اگر موجری برای تخلیه واحد مسکونی خود از شرخر کمک بگیرد، پیگرد قانونی دارد. امیر حسینی تخلیه مستاجر بر اساس قوانین ستاد مصوبه کرونا را غیر قانونی می‌داند.

 

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «کنترل بازار مسکن با تنظیم بسته جدید » را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «روش جدید تخلیه‌ خانه پیش از موعد» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …