چقدر از درآمد مردم صرف اجاره بها می‌شود؟

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروزه بین ۲۵ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها بابت اجاره‌بها هزینه می‌شود، روز به روز هم وضعیت لجام‌گسیخته‌تر می‌شود.
اجاره بها

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، شهباز حسن‌پور بیگلری، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امروزه اجاره بها و مسکن، به عنوان یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای مردم است، گفت: مسکن یک موضوع چند بُعدی است. مسکن به تنهایی در کشور یک مقوله پیچیده‌ای است که به یک کلاف سردرگم تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: باید حداقل سالی یک میلیون واحد مسکونی بسازیم که مشکل مسکن حل شود. اما درباره اینکه ساخت یک میلیون مسکن در سال شدنی است یا خیر؛ پاسخ بله است.

حسن‌پور بیگلری اظهار داشت: در همه کشورهای دنیا وقتی می‌خواستند یک جا یک واحد تولیدی راه‌اندازی شود، یک صنعت بزرگ یا یک معدن بزرگ حضور پیدا کند، اول خانه‌های کارگری را می‌ساختند، بعد عملیات اجرایی برای آن کار شروع می‌شد.

او خاطرنشان کرد: متأسفانه در چند سال گذشته عملکرد ما ضعیف است یا اصلاً زیر صفر است. هیچ‌کدام از شرکت‌های بزرگ مادر تخصصی در بخش مسکن هیچ اقدام اساسی را صورت نداده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به فراخوانی که دولت در بخش مسکن داده، سالانه یک میلیون مسکن ساخته می‌شود چرا که مشکل زمین نداریم و می‌توانیم در بسیاری از شهرها این مقدمات را هر چه سریع‌تر فراهم کنیم و سالی ۲۰۰ هزار واحد را که مجموعه بنیاد مسکن مکلف بوده، بسازد.

اجاره بها

در حقیقت زیرساخت این اقدام بزرگ از گذشته آماده بوده و خوشبختانه در مجموعه بنیاد مسکن همه زیرساخت‌ها وجود دارد اما آنچه که شاهد هستیم ناهماهنگی در خود وزارت مسکن و شهرسازی و در مجموع ناهماهنگی در بدنه دولت است. بعضی از مسئولان دولت با این پروژه بسیار ارزشمند همراهی و همکاری نمی‌کنند از جمله این ناهماهنگی‌ها بین وزارتین است که باید خدمات ارائه دهند.

مطلب پیشنهادی:  ثبت نام طرح جهش تولید مسکن اصفهان آغاز می شود!

حسن پور بیگلری تصریح کرد: امروزه بین ۲۵ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها بابت اجاره‌بها هزینه می‌شود، روز به روز هم وضعیت لجام‌گسیخته‌تر می‌شود. دولت هم هیچ نظارتی بر وضعیت اجاره‌بها ندارد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد دستوری قابل اجرا نیست، بیان کرد: دولت همه کالاها را بیش از ۱۰۰ درصد گران کرد پس چگونه به مسکن ما که می‌رسد، می‌خواهد دستوری عمل کند؟!

وی در پایان گفت: دولت ابزارهایی در اختیار دارد ولی هنوز از این ابزارها به خوبی استفاده نکرده است. یکی از ابزارها، قانون مالیات بر خانه‌های خالی است که ما اراده‌ای در دولت برای اجرای صحیح قانون مشاهده نمی‌کنیم.

مطالعه بیشتر: مطلب «عوامل افزایش قیمت اجاره بها از زبان سخنگوی دولت» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «چقدر از درآمد مردم صرف اجاره بها می‌شود؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …