قراردادهای دلاری اجاره خانه، پدیده جدید در بازار مسکن

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش قراردادهای دلاری اجاره خانه شگردی برای دور زدن مصوبه دولت شده است و گویی قرار نیست برای ساماندهی این موضوع نظارت خاصی صورت بگیرد.
تورم بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادنیوز، قراردادهای دلاری اجاره خانه به یک پدیده جدید در بازار مسکن تبدیل شده است. البته گفتنی است که اجاره دلاری در آپارتمان‌های لوکس تهران اتفاق جدیدی نیست. مستاجران این خانه‌ها معمولا کارمندان سفارت خانه‌ها و مسافران خارجی هستند.

این در حالی است که به تازگی مالکان آپارتمان‌هایی با متراژ متوسط در محدوده های مرکزی شهر هم علاقمند شده‌اند که به صورت دلاری خانه‌های خود را اجاره دهند. البته برخی از این آپارتمان‌ها هم برای مدت کوتاه اجاره داده می‌شود و معمولا 2 ماه از اجاره به صورت پیش پرداخت دریافت می شود.

نحوه تنظیم قراردادهای اجاره این املاک هم مقرارت خاص خود را دارد . اما به تازگی آپارتمان هایی معمولی با متراژ متوسط  در محلات میانه تهران مانند یوسف آباد هم به لیست خانه های دلاری اضافه شده‌اند.

با توجه به نوسانات دلار به نظر می‌رسد این اقدام در برخی موارد می‌تواند شگردی برای برخی صاحبخانه‌ها برای دور زدن تصمیمات دولت برای تعیین سقف برای افزایش اجاره بها باشد.

اجاره دلاری

آپارتمان های لوکس در محلات شمالی تهران معمولا مقصد مستاجران خارجی است. معمولا سفارت خانه‌ها برای کارمندان خود از میان آپارتمان‌های خاص شمال تهران که دارای امکاناتی مانند سالن‌های ورزشی، استخر، کارواش،کترینگ و … است را اجاره کرده و اجاره بهای این آپارتمان‌های مبله به صورت دلاری تعیین می شود.

مطلب پیشنهادی:  آیا واحدهای نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده تهران ساخته می‌شود؟

مالکان این آپارتمان‌ها تاکیدی بر مستاجر ایرانی و خارجی ندارند. اما اصرار به دریافت دلاری اجاره بها دارند. هر چند که معامله با ایرانی‌ها نمی تواند به صورت دلاری باشد. اما این توافق میان مستاجران ایرانی و مالکان به صورت غیررسمی است و در قرار داد اجاره رسمی به آن اشاره نمی‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «بایدها و نبایدهای بانک‌ برای عدم پرداخت تسهیلات مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

 

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «قراردادهای دلاری اجاره خانه، پدیده جدید در بازار مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …