فرصتی محدود برای مالکان مسکن‌مهر

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به آنکه 81 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده است. همچنان اقدامی برای قسط‌بندی تسهیلات آن‌ها صورت نگرفته است.
تامین مالی ساخت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از شهر خبر، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در راستای اجرای قانون برنامه بودجه سال جاری، دستور افزایش نرخ سود وام واحدهای مسکن مهر تحویل گرفته شده که فروش اقساطی نشده‌اند را صادر کرد.

جزئیات این افزایش سود به شرح زیر است:

مطابق با تبصره 11 در قانون بودجه افرادی که واحد‌های خود را به صورت تکمیل شده با خدمات روبنایی دریافت کرده‌اند، در صورتی که از تیرماه سال جاری برای فروش اقساطی آن به بانک مراجعه نکنند نرخ سود آنها به 18 درصد افزایش می‌یابد. در این راستا بانک‌ها نیز موظف هستند بعد از تاییدیه نهایی از سوی وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهر‌های جدید نسبت به ارسال پیامک و اطلاع‌رسانی اقدامات لازم را انجام دهند.

اخطار به مالکان مسکن مهر

ضرب‌الاجل بانک مسکن برای مالکان مسکن مهر

مطابق با قانون بودجه 1401 در فروردین‌ ماه امسال بانک مسکن به مالکان مسکن مهر اعلام کرد، متقاضیان 2 ماه فرصت دارند تا برای اقساط‌بندی واحد‌های دریافتی اقدام کنند

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به بند ۴ تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر فرصت ۲ ماهه به مالکان مسکن مهر برای تبدیل قرارداد تسهیلات بانک مسکن به قرارداد اقساطی مسکن افزود:  ۲۴۳ هزار نفر از مشتریان بانک مسکن هنوز مسکن مهر خود را قسط‌‌‌بندی نکرده‌اند. البته از این تعداد 162 هزار نفر هنوز واحد‌های خود را دریافت نکرده‌اند که آنها شامل قانون افزایش سود وام نمی‌شوند. مطابق قانون آن دسته از افرادی که واحدهای خود را دریافت کرده‌اند چنانچه تا خرداد‌ماه اقدام به دریافت دفترچه صورت‌حساب نکنند شامل افزایش سود می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  8 میلیون مسکن نامناسب وجود دارد

با توجه به آنکه مسکن مهر‌های شهر جدید پردیس، هشتگرد و پرند هنوز اقساط‌بندی نشده‌اند، مشخص نیست چه تعداد واحد به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه:  برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «نقش ارز در کاهش قیمت مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن وامی است که برای رفاه مستاجران و تامین تمام یا بخشی از هزینه رهن منزل مسکون…