سرمایه‌گذاری ارزان و سودآور با خرید ملک در استانبول

1
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با خرید ملک در استانبول علاوه بر اینکه از مزایای زندگی در یک شهر بروز و زیبای دنیا بهره‌مند می‌شوید، می‌توانید نسبت به اخذ اقامت در کشور ترکیه نیز اقدام نمایید.
خرید خانه در استانبول

استانبول با نزدیک به ۱۶ میلیون سکنه، پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است. این شهر به دلیل وجود جمعیت جوان زیاد، موقعیت توریستی و رشد سریع اقتصادی، از لحاظ سرمایه‌گذاری چشم‌انداز روشنی دارد. یکی از گزینه‌های عالی برای سرمایه‌گذاری در استانبول، املاک این شهر است. در این مقاله در نظر داریم با توجه به اعلام رسمی از سمت آژانس املاک شهر، به طور کلی دلایل این موضوع را بررسی کنیم. با دلتا مگ همراه باشید تا شما را با مسائل پیرامون خرید ملک در استانبول آشنا کنیم.

جاذبه‌های خرید ملک در استانبول

خرید ملک در استانبول بنا به دلایل متعدد یک فرصت بی‌مانند است. شهر استانبول به علت اینکه بزرگ‌ترین شهر ترکیه با جمعیت زیاد که اغلب جوان هستند است؛ در مسیر توسعه این کشور پیشگام است. همچنین در این شهر افراد بیشتری به انگلیسی مسلط می‌باشند، که این نیز از نکات مثبت این شهر است. شهر استانبول رشد اقتصادی بالایی دارد، در نتیجه با خرید انواع ملک از جمله خرید ویلا در شهر استانبول شما سرمایه‌گذاری پرسودی خواهید داشت. این شهر پر از جاذبه‌های تفریحی و طبیعی بوده، همچنین افراد با ملیت‌های مختلف در این شهر سکونت دارند، که برای افراد خارجی گزینه مناسبی است.

ترکیه

خرید آپارتمان در استانبول

استانبول از شهرهای مهم اقتصادی و توریستی کشور ترکیه است. این شهر دارای دو قسمت آسیایی و اروپایی می‌باشد که باعث شده تا این شهر از مواهب هر دو قاره (تاریخ کهن، رشد اقتصادی و مدرنیته) برخوردار شود. شهر استانبول دارای یک تاریخچه کهن به همراه تمامی ملزومات دنیای مدرن می‌باشد، از این رو جذابیت بالایی برای انواع سرمایه‌گذاری را در دل خود جای داده است. یکی از گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری در استانبول از طریق خرید ملک می‌باشد و خرید آپارتمان در شهر استانبول یکی از این گزینه‌هایی است که مورد پسند قشر زیادی از علاقمندان به خرید ملک در این شهر می‌باشد.

شهر استانبول گزینه‎‌های مختلف با ویژگی‌های گوناگونی را جهت سرمایه‌گذاری در آپارتمان‌های این شهر دارد. این شهر به شما امکان سرمایه‌گذاری در آپارتمان‌های لوکس در بهترین مناطق شهر را می‌دهد و همچنین شما ‌می‌توانید در گزینه‌های مناسب‌تر با هزینه‌های کمتر نیز سرمایه‌گذاری کنید.

خرید آپارتمان دست دوم در استانبول

از گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری می‌توان به خرید آپارتمان دست دوم در شهر استانبول ترکیه اشاره کرد. تعریف آپارتمان دست دوم در ترکیه شامل دو دسته ملک می‌شود، یک گونه که به آن‌ها آپارتمان‌های کلنگی گفته می‌شود که شما می‌توانید با خرید این آپارتمان‌ها و انجام تعمیرات لازم، صاحب یک ملک بی‌نظیر شوید.

نوع دیگر به آپارتمان‌هایی گفته می‌شود که توسط  مالک به فروش می‌رسند و کیفیت خوبی دارند. هر دوی این گزینه‌ها به نسبت املاک دست اول هزینه کمتری دارند و شما می‌توانید با خرید یک ملک دست دوم در مناطق سودآور ترکیه سرمایه‌گذاری عالی داشته باشید.

چرا خرید آپارتمان در استانبول فرصت سرمایه‌گذاری عالی است؟

شاید یکی از مواردی که توجه به آن خالی از لطف نیست، نسبت آمار خرید ملک در استانبول به نسبت کل کشور است. در سال ۲۰۲۱ تعداد ۱۴۹۱۸۵۶ خانه و آپارتمان فروخته شد، که از این بین ۵۸۵۷۶ خانه و آپارتمان توسط خارجی‌ها خریداری شده است.  در ماه جولای تعداد ۲۲۵۷ آپارتمان و واحدهای مسکونی به افراد خارجی در استانبول فروخته شد. در نمودار پایین آمار خرید آپارتمان در استانبول در دو ماه و در مقایسه با چند شهر دیگر آورده شده است.

مطلب پیشنهادی:  سرانجام قانون کنترل ساختمان

ترکیه

مزایای خرید آپارتمان دست دوم در استانبول

شما می‌توانید از طریق خرید آپارتمان در استانبول و سرمایه‌گذاری از مزایای زیادی برخوردار شوید که شامل موارد زیر است:

  • امکان دریافت تابعیت کشور ترکیه
  • سودآوری و برگشت سرمایه
  • میزان پرداخت پایین
  • در نوع آپارتمان‌های مبله هزینه‌های شما کاهش پیدا می‌کند
  • روند انتقال سند در املاک دست دوم سریع‌تر صورت می‌گیرد
  • قیمت ملک در ترکیه پایین‌تر و برگشت سرمایه به نسبت بالاست

سخن آخر

تمامی این ویژگی‌ها باعث شده است تا اتباع خارجی بسیاری روی آپارتمان‌های شهر استانبول سرمایه‌گذاری کنند. آمار نشان می‌دهد با وجود همه‌گیری کرونا که اقتصاد تمامی کشورهای دنیا را تحت‌تاثیر قرار داد، ترکیه شاهد یازده درصد رشد اقتصادی بوده است. همچنین میزان فروش ملک به اتباع خارجی ۳۱ درصد به نسبت سال گذشته بالاتر بوده است. همینطور آمار نشان می‌دهد شهروندان دو کشور ایران و عراق بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در ترکیه به خود اختصاص داده‌اند.

آمار نشان‌دهنده افزایش ۲۰.۶ درصدی میزان فروش خانه در ترکیه در سال ۲۰۲۲ به نسبت سال قبل می‌باشد که استانبول با ۱۷.۹ درصد و تعداد ۲۳۹۷۴ خانه در بین شهرهای ترکیه بالاتر از همه قرار گرفته است. در ضمن آمار فروش خانه‌های دست دوم در ترکیه به نسبت سال قبل افزایش ۲۳.۱ درصدی را نشان می‌دهد که نشان از بالا رفتن اقبال عمومی به سمت خرید املاک دست دوم دارد. سهم املاک دست دوم ۷۱.۴ درصد کل خرید و فروش املاک کشور ترکیه را به خود اختصاص داده است.

سوالات متداول:

آیا با خرید ملک دست دوم امکان اخذ اقامت ترکیه وجود دارد؟

بله، شرط لازم برای دریافت اقامت ترکیه حداقل میزان سرمایه‌گذاری است که باید رعایت شود و دست اول یا دوم بودن ملک موردی ندارد.

آیا فقط در شهر استانبول امکان سرمایه‌گذاری در املاک دست دوم وجود دارد؟

خیر شما می‌توانید در شهرهای مختلف ترکیه از جمله آنکارا، آنتالیا، ازمیر و آلانیا نسبت به خرید آپارتمان دست دوم اقدام کنید.

چه عواملی روی قیمت آپارتمان دست دوم موثر است؟

عوامل متعددی روی قیمت ملک موثر است، از جمله متراژ ملک، منطقه ملک، نوع ملک و حتی شهری که ملک در آن قرار دارد.

یک نظر

  1. سعید رضایی

    13 تیر 1401 در 9:26 ق.ظ

    سلام خسته نباشید، سرمایه گذاری تو بخش آسیایی بهتره یا اروپایی؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …