افزایش 32 در‌صدی قیمت مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به نظر می‌رسد با افزایش 32 درصدی قیمت مسکن، تقریبا 30 سال زمان لازم است تا کارگران بتوانند یک واحد آپارتمان 50 متری را در تهران خریداری کنند.
مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، میانگین قیمت یک متر واحد مسکونی به 39.4 میلیون تومان در تهران رسیده است. این عدد بیانگر این است که قیمت مسکن در خرداد سال جاری نسبت به خرداد سال گذشته 32 درصد نیز رشد صعودی را تجربه کرده است. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون قیمت مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

بانک مرکزی با انتشار آمار معاملات خرید و فروش مسکن در خرداد‌ماه سال جاری، از روند صعودی قیمت مسکن و رشد معاملات در ماه اخیر، اطلاع داد.

مسکن

 کاهش 32 درصدی تورم نقطه‌ای در خرداد‌ماه

طبق داده‌های اعلام شده از سوی بانک مرکزی، میانگین قیمت خرید و فروش یک متر واحد مسکونی برابر با 39 میلیون و 400 تومان برآورد شده است. همچنین این آمار نشان می‌دهد که قیمت خرید و فروش مسکن نسبت به ماه گذشته 8.4 درصد افزایش داشته است.

این عدد نسبت به ماه مشابه در سال گذشته 32.8 درصد رشد داشته است. در حالی که این رقم نسبت به تورم نقطه‌ای ماه خرداد در سال گذشته معادل 56.6 درصد نیز با روندی کاهشی مواجه بوده است. جالب است بدانید آمار تورم، خبر از کندی رشد قیمت منوط به تورم نقطه ای در خرداد ماه سال 1401 را می‌دهد.

بر اساس داده‌های اعلامی، تعداد واحد‌های مسکونی در شهر تهران در خرداد ماه سال جاری به حدود 13.9 هزار واحد رسید. در حالی که قیمت آن نسبت به ماه گذشته و ماه کنونی به ترتیب رشد صعودی 32.3 و 171.9 درصدی را تجربه کرده است.

مطلب پیشنهادی:  شکایت از تعاونی های مسکن به دلیل فروش غیر قانونی زمین‌ها

مسکن

خرید مسکن در تهران چند سال زمان می‌برد؟

به نظر می‌رسد با داده‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی میانگین قیمت خرید یک واحد آپارتمان 50 متری در شهر تهران به طور تقریب با روند افزایشی به دو میلیارد تومان رسیده است. در واقع اگر شخصی خواستار خرید یک واحد 50 متری در منطقه‌ای با قیمت مناسب باشد، باید دو میلیارد تومان بپردازد.

لازم است بدانید که این رقم معادل دریافت حقوق 30 سال کارگران به شمار می‌رود. البته با در نظر گرفتن اینکه حقوق کارگران و نرخ مسکن افزایش پیدا نکند، تقریبا 30 سال طول می‌کشد تا یک کارگر بتواند برای خود یک واحد آپارتمان 50 متری خریداری کند.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « افزایش تورم در پی اعطای وام 200 میلیونی » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …