شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کلیه متقاضیان و همسرانشان متعهد هستند که در زمان ثبت­ نام، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند. چنانچه در هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود، از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف شده و در صورت اخذ آن تسهیلات، متعهد به استرداد کلیه تسهیلات دریافتی و جبران خسارات و جرایم مربوطه خواهند بود.
قیمت های نجومی بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از شهر خبر، مسئولان وزارت راه و شهرسازی به همراه بانک مرکزی، بعد از بررسی شیوه‌نامه دریافت وام ودیعه مسکن، دستور پرداخت این وام را از عصر دیروز به سایر بانک‌ها ابلاغ کردند.

بانک مرکزی ضمن ابلاغ دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: با توجه به ماده 4 قانون جهش تولید مسکن، مجلس شورای اسلامی و شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای برای حمایت از مستاجران کم درآمد در دستور کار اجرائی خود قرار داده‌اند. ماده‌های این دستورالعمل به شرح زیر است:

شرایط و ضوابط دریافت وام

  • متقاضیان شرکت در این درستورالعمل، با درنظر گرفتن چارچوب سهمیه‌های تعیین شده با ثبت‌نام در این سمانه https://saman.mrud.ir به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
  • سقف تسهیلات اعطایی تسهیلات مسکن، باتوجه به درخواست متقاضی و مناطق شهری به این شرح است که در تهران 100 میلیلون، کلانشهر‌ها 70 میلیون و سایر شهر‌ها 400 میلیون در نظر گرفته شده است. البته با توجه به تبصره موجود در این ماده متقاضیان می‌توانند بعد از تحویل مدارک و استعلامات انجام شده در صورت موافقت بانک، مبلغ وام را به کمتر از حد تعیین شده کاهش دهند.
  • بانک یا موسسه اعتباری، موظفند استعلامات لازم را انجام داده و در صورتی که متقاضی در بخش مسکن وام جاری اعم از خرید، فروش یا جعاله داشته با درخواست او برای دریافت وام تسهیلات مسکن موافقت نشود.
  •  متقاضی می‌بایست متاهل باشد، چنانچه متقاضی مجرد باشد در خصوص زنان بایستی بالای ۳۵ سال سن و در خصوص مردان بالای ۴۵ سال سن داشته باشند.
  • چنانچه متقاضی تا حداکثر ۱۵ روزکاری از تاریخ معرفی به شعب، نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، بانک یا موسسه اعتباری مکلف است نسبت به رد درخواست متقاضی در سامانه اقدام نماید.
مطلب پیشنهادی:  پلمپ دفاتر املاک در صورت دریافت بیعانه

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «آیا ساختمان‌های ناایمن بازسازی می‌شوند؟» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب “شرایط دریافت وام ودیعه مسکن“را مطالعه […]

    پاسخ

  2. […] که علاقه‌مند به دانستن مطالب در حوزه مسکن هستید مطلب«شرایط دریافت وام ودیعه مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …