افزایش تورم در پی اعطای وام 200 میلیونی

4
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعطای وام 200 میلیون تومانی را تنها در کوتاه‌مدت مثمر به ثمر اعلام کرد، زیرا پرداخت وام مسکن روستایی در بلند مدت موجب افزایش نرخ تورم می‌شود.
بانک مرکزی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعطای وام 200 میلیونی به منظور احداث مسکن روستایی را موجب افزایش نرخ تورم دانست. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون اعطای وام 200 میلیون تومانی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

این مقام آگاه با شروع ثبت‌نام برای پرداخت وام 200 میلیونی احداث خانه روستایی، اعطای این وام را از محل منابع دولت به بانک‌ها موجب افزایش پایه پولی و تورم اعلام کرد.

اعطای وام

علت تاخیر در اعطای وام 200 میلیون تومانی

مسعود میرکاظمی در خصوص دلایل تاخیر در پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، اظهار کرد:”‌ این وام، بار مالی سنگینی را به همراه خواهد داشت. پرداخت این وام از دو راه میسر است. یکی این‌که به بانک‌ها بنویسیم که این وام جزو بدهی دولت به بانک‌ها باشد. همین امر پایه پولی را بالا می‌برد و تورم وحشتناکی را به همراه دارد.”

وی ادامه داد:” یکی از ریشه‌های تورم در سنوات گذشته بدهی دولت به بانک‌ها بوده است. یا باید این اجازه را بدهیم یا این‌که بپذیریم از محل یارانه تامین شود. در مدت ۲۰ سال بازپرداخت وام مذکور، ۸۰ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که باید از یک جایی تامین شود.”

این مقام مسئول در خصوص راهکار جلوگیری از افزایش تورم بر اعطای این وام از صندوق مسکن و پرداخت مابه تفاوت وام 100 تا 200 میلیون تومانی تاکید کرد.

اعطای وام

عدم نظارت بر اعطای وام

پیش‌بینی می‌شود که با پرداخت وام مسکن روستایی به منظور ساخت خانه برای 100 هزار خانوار شاید در کوتاه مدت نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد. اما موجب افزایش تورم برای طبقات مختلف جامعه می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  اجاره آپارتمان مبله در تهران

بنابراین تا منابع مالی مورد نیاز برای برای پرداخت وام مهیا نشود نمی‌توان وام مسکن روستایی را از وام 100 میلیونی به 200 میلیون تومان ارتقا داد.

میر کاظمی همچنین پیرامون صندوق مسکن از عدم تامین مالی کنونی این صندوق و پرداخت این وام از محل مالیات خبر داد.  همچنین وی در ادامه تامین این وام از محل فروش دارایی‌ها مهم تلقی کرد.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه، همچنین درباره تامین دشوار حقوق‌ها تا برج 4 از بازگشت درآمدهای مالیاتی تا مرداد ماه اطلاع داد.

وی اضافه کرد:” به رئیس‌جمهوری هم نامه زده‌ایم که اگر تشخیص می‌دهید پایه پولی را بالا ببریم این را انجام خواهیم داد. علاوه بر این وزارت راه و شهرسازی هم می‌گوید هیچ نظارتی بر این وام‌ها نداریم. یعنی اگر قرار است صندوق مسکن یارانه‌ها را پرداخت کند وزارت راه حق دارد بر این فرآیند نظارت کند.”

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «روند نزولی نرخ اوراق در سال 1401 » را در دلتا مگ بخوانید.

4 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «افزایش تورم در پی اعطای وام 200 میلیونی» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « افزایش تورم در پی اعطای وام 200 میلیونی » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. وام روستا

    10 تیر 1401 در 3:43 ب.ظ

    خب با این شرایط فقط مردم روستا رو بیشتر سرگردون کردین .
    آیا صبر کنن؟
    آیا همون صد میلیون رو بگیرن؟
    آیا صد میلیون رو بگیرن صد میلیون بعدی بهشون میدن؟
    خیلی آیا های زیادی ک جواب ندادن بهشون.
    فقط گفتن تامین اعتبار
    رو چه حساب مردم اعتماد کنن !
    وقتی که تصویب شد چرا ؟ چرا فکر نکردین که منابع دارین .
    تاسف برای این مدیریت برنامه و بودجه و آقای میر کاظمی که مردم رو درک نمیکنن با این شرایط گرونی واقعا تاسف

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      12 تیر 1401 در 9:32 ق.ظ

      سلام و سپاس از شما
      ممنون از تحلیل و توجه شما
      واقعا باید رسیدگی عمقی انجام بشه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …