آیا ساختمان‌های ناایمن بازسازی می‌شوند؟

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آنچه که می‌تواند ایمنی ساختمان‌های پر خطر را افزایش دهد، نظارت مداوم بر ساختمان‌های در حال ساخت و به کارگیری مجری ذی صلاح در طول انجام پروژه است.
علت ریزش ساختمان هابی نا امن

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری فارس، بعد از به وقوع پیوستن حادثه پلاسکو مردم به رغم آنکه این اتفاق تلخ دوباره تکرار نشود تا مدت‌ها از رفتن به ساختمان‌هایی که به نظرشان ناایمن بود خودداری می‌کردند. اما به مرور زمان با فراموش شدن این حادثه مردم به زندگی عادی خود بازگشتند. درحالی که دوباره با فروریختن ساختمان متروپل، بحث ساختمان‌های ناایمن باز هم به میان آمد. با توجه به آمار‌های بدست آمده 129 ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد. اسامی این ساختمان‌ها مدتی در فضای مجازی منتشر شد.

ساختمانهای ناامن

سخنگوی سازمان آتش نشانی در اینباره اعلام کرد: اسامی ساختمان‌های اعلام شده مورد تایید ما نیست. اما آنچه که مردم خواستار آن هستند این است که  هرچه زودتر برای ساختمان‌های ناایمن اقداماتی انجام گیرد.

 احمد صادقی، عضو شورای‌شهر تهران درباره نوسان آماری ساختمان‌های ناایمن می‌گوید: ساخت ساختمان‌های ناایمن فاز انتهایی ندارد. بنابراین نمی‌توان اقداماتی برای ایمنی همه ساختمان‌ها انجام داد. چرا که هر سال و یا هر روز ممکن است به تعداد آمار ساختمان‌های ناامن افزوده شود که علت آن می‌تواند تخریب یا فرسودگی باشد.

وی افزود: سامانه‌ای باید برای رصد و پایش ساختمان‌های ناامن شکل گیرد تا پایداری ساختمان‌ مدام بررسی شود. در شورای چهارم اقدام خوبی درباره ایمنی ساختمان‌ها به لحاظ حریق صورت گرفت و طرحی هم مطرح شد ولی در شورای پنجم به آن پرداخته نشد اکنون باید این قضیه دوباره بیان و اجرایی شود.

مطلب پیشنهادی:  تولید مسکن به کمتر میزان خود در 18 سال اخیر رسید

بیشترین ساختمان های نا ایمن

بیشترین ساختمان‌های نا ایمن در کجای تهران قرار دارد

آمار‌های منتشر شده از سوی شهرداری منطقه 9 تهران حاکی از آن است که در این محله 100 ساختمان ناایمن شناسایی شده است. به منظور حفظ جان شهروندان ایمن‌سازی محله مهرآباد جنوبی در دستور کار دولت قرار گرفت. اکنون باید امیدوار بود با ایمن‌سازی هرچه سریع‌تر این ساختمان‌های پر خطر از رخ دادن حادثه مشابه متروپل جلوگیری شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «راهکار‌های دولت در کنترل بازار اجاره‌بها» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «آیا ساختمان‌های ناایمن بازسازی می‌شوند؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «آیا ساختمان‌های ناایمن بازسازی می‌شوند؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …