محله هاشم‌آباد تهران کجاست؟

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله هاشم‌آباد از محلات قدیمی تهران به شمار می‌رود. گفته می‌شود نام این محله از نام شخصی به نام هاشم امیر الدوله سمیر جانی در دوره پادشاهی قاجار اقتباس شده است.

خرید آپارتمان در هاشم‌آباد

محله هاشم‌آباد در منطقه 15 شهرداری تهران قرار دارد. این محله در محدوده جنوب شرقی شهر تهران واقع شده است. جالب است بدانید که این محله یکی از محلات قدیمی تهران به شمار می‌رود که در دوره پادشاهی ناصرالدین شاه به (( هاشم امیر الدوله سمیر جانی)) تقدیم شد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون محله هاشم‌آباد تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

محله هاشم آباد

قیمت خرید آپارتمان در هاشم‌آباد

این محله از شمال به خیابان مسجد بنی هاشم و خیابان خاوران، از غرب به خیابان هاشم‌آباد و خیابان رضایی و محله اتابک، از جنوب به بزرگراه آزادگان و بزرگراه بعثت، از شرق به سه راه افسریه محدود می‌شود. میانگین قیمت خرید آپارتمان در این محله نسبت به سایر مناطق پایین است.

خیابان هاشم‌آباد نیز از محلات اتابک و هاشم‌آباد عبور می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که این خیابان از به خیابان‌هایی مانند خیابان رضایی، خیابان خاوران، خیابان مسجد بنی‌هاشم و خیابان کاشی پیوند خورده است. همچنین این محله در مجاورت محلاتی همچون مشیریه، محله ابوذر، محله اتابک و شهید بروجردی قرار دارد.

راه‌های دسترسی به محله‌ هاشم آباد

این محله با دسترسی به خطوط مترو و بزرگراه‌ها و خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی از بهترین موقعیت جغرافیایی برخوردار می‌‍باشد. همچنین محله‌ هاشم‌آباد به دلیل مجاورت با خطوط ریلی بین شهری همچون ایستگاه متروی آهنگ، ایستگاه متروی بعثت، ایستگاه متروی کیانشهر، ایستگاه متروی بعثت و ایستگاه متروی بسیج موجبات امنیت و آسایش ساکنان این محله را بیش از پیش فراهم کرده است.

مطلب پیشنهادی:  چرا محله گلبرگ برای خرید خانه مناسب است؟

محله هاشم آباد

نقشه محله هاشم‌آباد

در نقشه زیر، نمای کلی محله هاشم آباد به همراه مکان های مهم این محله نمایش داده شده است.

امکانات هاشم‌آباد

هاشم آباد امکانات تفریحی، فرهنگی، آموزشی و رفاهی فراوانی دارد. یکی از امکانات رفاهی آن مجتمع  تجاری مهدیس است. همینطور از امکانات این محله می‌توان به بوستان زنبق، بوستان نیلوفر، رستوران‌حاتم، فرهنگسرای خاوران، پارک آبی آزادگان، خانه فرهنگ هاشم‌آباد، کتابخانه خاوران و نگارخانه خاوران اشاره کرد.

مطالعه بیشتر واریز 18 هزار میلیارد تومان جهت احداث مسکن»

یک نظر

  1. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک،مطلب«هاشم‌آباد، محله‌ای با امکانات فرهنگی مناسب » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

بهترین محله های تهران برای خرید آپارتمان

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خر…