کدام نیمه تهران بازار مسکن گرم‌تر است؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
آخرین تغییرات بازار مسکن تهران نشان می‌دهد که تورم مسکن جنوب تهران بیشتر از شمال است.
فروش آپارتمان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، ما در گزارشی به آخرین تغییرات بازار مسکن تهران پرداخته‌ایم که در راستای آن شواهد تازه از «جنس خریداران مسکن» و فروش آپارتمان در بازار خردادماه به‌ دست آمد که در ادامه نظر شما خواهیم رساند.

بررسی‌ها از نبض معاملات آپارتمان در ۲۲ منطقه پایتخت نشان می‌دهد بخشی از رشد فروش آپارتمان در کل شهر ناشی از اقدام «خریداران تبدیلی» در مناطق جنوبی بوده است.

در محله‌های ‌جنوبی شهر که قیمت‌ها بعضا تا یک‌سوم مناطق متوسط و شمالی شهر برآورد می‌شود، دو دسته تقاضا مشغول خرید هستند که یک گروه از آنها فروشنده‌های حومه پایتخت به حساب می‌آیند.

فروش آپارتمان

این گروه، دو سال پیش و البته پارسال، در شهرهای جدید اطراف تهران، خرید سرمایه‌ای ملک انجام داد و در هفته‌های اخیر با تبدیل آن، در نقش خریدار مصرفی به پایتخت برگشته است.

سرمایه‌گذاران ملکی اطراف تهران در مواجهه با کاهش قیمت‌ها، از یکسو خروج از بازار مسکن شکننده‌تر از پایتخت را ترجیح می‌دهند و از سوی دیگر، به دنبال تبدیل ملک در مناطقی از تهران هستند.

مطلب پیشنهادی:  آیا ساخت «مسکن اجاره‌ ای» ترمز تورم اجاره‌بها را خواهد کشید؟

حجم معاملات خرید خانه در «تهران قدیم» 1/5 برابر شده که علت اصلی آن، همین «مهاجرت معکوس» است. تورم مسکن جنوب بیشتر از شمال است.

گفتنی است؛ بنا بر گزارش بانک مرکزی ایران، در خردادماه سال ۱۴۰۰، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۵.۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به خرداد ماه سال ۱۳۹۹ – ۵۲.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…