سرانجام پرداخت تسهیلات مسکن

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به ابلاغ بخشنامه از 10 خرداد ماه 1401 به منظورپرداخت وام ودیعه مسکن، سرانجام 6 تیر سال جاری بلاخره این شیوه‌نامه در دست بانک‌ها قرار گرفت.

به گزاارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، دوشنبه 6 تیر ماه شیوه‌نامه ارائه تسهیلات مسکن به بانک‌ها در سراسر کشور ارسال شد. بنابراین با ابلاغ این شیوه‌نامه روند پرداخت وام ودیعه مسکن نیز تسریع می‌گردد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون وام مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

به نظر می‌رسد با افزایش میزان وام ودیعه مسکن تا پایان سال 1401 به مستاجران پرداخت گردد. دوشنبه 6 تیر ماه 1401 این شیوه‌نامه در دست بانک‌ها قرار گرفت، تا از این طریق بتوانند به پرداخت هر چه سریعتر وام ودیعه مسکن کمک کنند.

با توجه به ورود وام ودیعه مسکن از سال 1399 به شبکه بانکی کشور، بانک‌ها در سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته موظف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن شدند.

وام ودیعه مسکن

باز پرداخت 5 ساله وام ودیعه مسکن

لازم به یادآوری است که میزان این وام در در مراکز استان‌ها و سایر شهر‌ها متفاوت است. همانطور که پیشتر گفته شد، سقف تسهیلات مسکن برای شهرها با جمعیت بیش از 200 هزار نفر و دیگر شهرها به ترتیب 100،70،40 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

خبر‌ها حاکی از این است که مدت زمان عودت تسهیلات مربوط به وام ودیعه مسکن که از محل اعتبارات بانکی در خصوص ماده (4) قانون جهش تولید مسکن(با میزان مبلغ تعیین شده 40 هزار میلیارد تومان در سال 1401) انجام صورت خواهد گرفت. همچنین ماکسیمم آن برای یک دوره 5 ساله و با نرخ سود 18 درصد به بانک برگردانده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  تخلیه ملک تجاری در چه صورتی امکان پذیر است؟

در این بین، با گذشت بیش از یک ماه از تصویب افزایش سقف ودیعه مسکن، انتقاداتی مبنی بر اینکه بخشنامه تسهیلات ودیعه مسکن برای اجرا به بانک‌ها ابلاغ نشده است، مطرح گردید.

وام ودیعه مسکن

 انتقادات در پی عدم ابلاغ بخشنامه

در همین اثنا، با گذشت بیش از یک ماه از زمان به تصویب رسیدن میزان وام ودیعه مسکن، انتقاداتی در پی عدم ابلاغ بخشنامه تسهیلات وام ودیعه مسکن برای عملیاتی شدن در بانک‌ها، صورت گرفت.

گفتنی است که طبق اعلام بانک مرکزی، با وجود اینکه بخشنامه مربوط به تسهیلات مسکن در مورخه 10 خرداد ماه 1401 به بانک‌ها ارسال شده بود.  همچنین باید شیوه‌نامه چگونگی معرفی درخواست‌دهندگان وام توسط وزارت راه و شهر‌سازی اطلاع رسانی می‌شد. سرانجام این مسئله در 10 خرداد ماه سال جاری با حضور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به همراه مدیران مربوطه قطعی شد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « بلاتکلیفی در پرداخت وام مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک،مطلب« سرانجام پرداخت تسهیلات مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « سرانجام پرداخت تسهیلات مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …