تسهیلات نوسازی 20 ساله می‌شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده مانند تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۰ ساله تقسیط می‌شود.
بافت‌ های فرسوده

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: برای اسکان موقت ساکنان در بافت فرسوده، وام ودیعه مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

او در ادامه افزود: همچنین برای نوسازی بافت‌های فرسوده از دو منبع مختلف تسهیلات پرداخت می‌شود. تسهیلات ویژه بافت‌های فرسوده که ۱۵۰ میلیون تومان آن با سود صفر درصد است. مبلغ این تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهر‌ها مانند شیراز ۴۰۰میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۳۵۰ میلیون تومان است. تاکنون بیش از ۲۳ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند.

آئینی با اعلام اینکه متقاضیان می‌توانند از تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن استفاده کنند، اظهار داشت: مبلغ این تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهر‌ها ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سهم استان فارس از این میزان حدود ۱۱ هزار واحد است. بر اساس آمار ارایه شده ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی به بانک عامل معرفی شده‌اند.

تسهیلات ویژه نوسازی

سکونت بیش از 4 میلیون نفر در بافت فرسوده

گفتنی است اخیرا عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از سکونت ۴٫۵ میلیون نفر از ساکنان شهر تهران در بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری خبر داده است.

مطلب پیشنهادی:  خلاء مالیاتی، ابرچالش بازار مسکن

او گفته است: توجه به بافت فرسوده در تهران، نه یک موضوع محلی و منطقه‌ای، بلکه باید به‌عنوان مسئله‌ای ملی قلمداد شود.

جعفر شربیانی از وجود ۸ هزار ۷۰۰ هکتار بافت ناپایدار شهری و حدود ۷ هزار هکتار بافت فرسوده در شهر تهران خبر داد. او افزود: وجود این میزان از بافت فرسوده و ناپایدار در شهر تهران، نشان‌دهنده کم‌توجهی‌های گذشته به این مسئله ملی، به‌ویژه از سوی دولت‌ها است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران قریب به ۱۲ میلیون نفر جمعیت دارد، سکونت یک‌سوم این جمعیت در بافت‌های فرسوده و ناپایدار را زنگ خطری برای همه نهاد‌های حاکمیتی دانست.

مطالعه بیشتر: مطلب «سرانجام تهاتر نفت با ساخت مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن وامی است که برای رفاه مستاجران و تامین تمام یا بخشی از هزینه رهن منزل مسکون…