تقاضا برای خرید آپارتمان ارزان قیمت افزایش یافت

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی‌‌‌ها از بازار مسکن از افزایش تقاضا برای خرید آپارتمان‌‌‌های ارزان‌‌‌قیمت با قیمت کل حداکثر یک ونیم میلیارد تومان در شهر تهران و در برخی از محله‌‌‌های مصرفی پایتخت خبر می‌‌‌دهد.
بازدهی مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، عمده خرید آپارتمان های ارزان قیمت در نیمه شرقی و جنوب شرق تهران متمرکز شده‌اند. هر چند مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت نیز به عنوان کانون عرضه فروش آپارتمان ارزان، برای متقاضیان قابل جست و جو هستند.

اگرچه همیشه تقاضا برای خرید واحدهای مسکونی با قیمت مناسب‌‌‌تر و ارزان‌‌‌تر در بازار معاملات مسکن شهر تهران و سایر کلان‌شهرها قابل توجه بوده است، اما این روزها سه گروه خریدار ملکی در بازار این دست آپارتمان‌‌‌ها حاضر هستند.  به همین دلیل سهم این واحدها در بازار تقاضای مسکن در میان سایر واحدهای مسکونی تقویت شده است.

از سال‌‌‌های گذشته تاکنون بازار واحدهای مسکونی ارزان‌‌‌قیمت مقصد اصلی خریدهای مصرفی بخصوص خانه‌‌‌اولی‌‌‌ها بوده است.

هم‌‌‌اکنون علاوه بر اینکه تقریبا همه معدود متقاضیان مصرفی خانه‌‌‌اولی در بازار معاملات این واحدها حضور دارند، سهم دو گروه تقاضای غیرمصرفی از کل معاملات مسکن نیز در این بخش تقویت شده  و افزایش یافته است.

برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب ” سرمایه‌گذاری طلایی، با خرید آپارتمان در پردیس ” را در دلتا مگ بخوانید.

خرید آپارتمان های ارزان قیمت

خرید واحدها و عرضه آن‌ها به بازار اجاره

علاوه بر تعداد محدود متقاضیان مصرفی و خانه‌‌‌اولی حاضر در بازار معاملات مسکونی ارزان‌‌‌قیمت، بخش قابل توجهی از خریدهای غیر مصرفی نیز در این بازار متمرکز شده است. یک گروه از این متقاضیان غیرمصرفی، سرمایه‌‌‌گذاران بلند‌مدت ملکی هستند که قصد حفظ و ارتقای ارزش دارایی‌‌‌های خود را در یک بازار امن و فاقد ریسک دارند.

مطلب پیشنهادی:  حداقل هزینه ساخت مسکن به متری 10 میلیون تومان رسید

این دسته از افراد پس از خرید این واحدها، آنها را به بازار اجاره عرضه می‌‌‌کنند. دسته دیگر سرمایه‌‌‌گذاران کوتاه‌‌‌مدت ملکی هستند که تحقیقات میدانی نشان از بازگشت مجدد آنها به بازار مسکن بعد از حدود یک‌سال از خروج آن‌ها از این بازار دارد.

بخشی از سرمایه‌‌‌گذاران کوتاه‌مدت ملکی که در دوره جهش قیمت به قصد موج‌‌‌سواری روی قیمت مسکن  و کسب سودهای قابل توجه ناشی از معاملات مکرر ملکی، به این بازار ورود می‌‌‌کنند، بعد از یک‌سال به بازار مسکن بازگشته‌‌‌اند.

مطالعه بیشتر: مطلب « فرصتی دوباره برای جاماندگان طرح نهضت ملی مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …