احداث چهار میلیون واحد مسکونی زمانبر خواهد بود

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس مطرح کرد: طرح دولت سیزدهم مبنی بر احداث چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال حتی در صورت توفیق در اجرا، زمان‌بر خواهد بود.
متقاضیان مسکن ملی

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، علیرضا ذوالفقاری کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه هم‌اکنون در اقتصاد کشور با شرایط تورمی مواجهیم و مسکن هم از این شرایط متاثر شده است، عنوان کرد: قشر متوسط به عنوان متقاضی موثر خرید خانه، توان خود را از دست داده و تقاضای مصرفی به شدت کاهش یافته است.

وی در ادامه با اظهار به اینکه در حال حاضر معاملات، بیشتر از نوع سرمایه‌گذاری است خاطرنشان کرد: بازار اجاره نیز متاثر از قیمت مسکن با رشد مواجه شده است. به طوری که اجاره بیش از ۶۰ درصد درآمد خانوارها را به خود اختصاص می‌دهد.

این کارشناس اضافه کرد: در شرایط فعلی، سر و سامان دادن به بازار اجاره باید اولویت اقدامات دولت باشد. البته برنامه‌هایی مثل تعیین سقف افزایش ۲۵ درصد برای قراردادهای اجاره ضمانت اجرایی لازم را ندارد.

وی معتقد است؛ دولت می‌بایست از طریق عرضه مسکن استیجاری، بازار را کنترل می‌کرد که با یک کسری در این بخش مواجهیم اما باید برنامه‌ها به سمت عرضه مسکن هدایت شود.

احداث چهار میلیون واحد مسکونی

احداث چهار میلیون واحد مسکونی به موقع ساخته می‌شود؟

ذوالفقاری پیش‌بینی افت بازار مسکن در ماه‌های آینده را داشت و افزود: طرح دولت سیزدهم مبنی بر احداث چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال حتی در صورت توفیق در اجرا، زمان‌بر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  پرداخت وام ودیعه به متقاضیان با دو شرط

او یادآور شد: ما تجربه مسکن مهر را پیش روی خود داریم که هنوز بعد از گذشت ۱۵ سال کاملا به اتمام نرسیده و در بخش‌هایی دولت درگیر آن است. بر این اساس و با توجه به کسری مسکن در کشور، تغییرات قیمتی برای واحدهای موجود دور از انتظار نیست.

ذوالفقاری درباره پیش‌بینی  بازار مسکن در ماه‌های آینده تصریح کرد: احتمالا تقاضای سرمایه‌ای در ماه‌های آینده افت می‌کند. تقاضای مصرفی نیز وجود ندارد. بنابراین به تدریج شتاب تورم در بازار مسکن افت می‌کند. هم‌اکنون نرخ رشد مسکن حدود نصف رشد قیمت دیگر کالاها است و در سال جاری این روند ادامه پیدا می‌کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «انجمن انبوه‌سازان: ساخت‌وساز در پایتخت دچار مشکل است» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «احداث چهار میلیون واحد مسکونی زمانبر خواهد بود» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …