سرانجام تهاتر نفت با ساخت مسکن

4
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خبرها حاکی از این است که وعده احداث مسکن که در ابتدای دولت سیزدهم از سوی رئیس جمهور مطرح شد، در صورت مشارکت با شرکت‌های ساختمانی چینی و ترکیه‌ای محقق می‌شود.

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، وزارت راه و شهرسازی می‌تواند از سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی به جای تهاتر نفت با ساخت مسکن به منظور تولید واحد‌های مسکونی کمک بگیرد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون احداث مسکن تا پایان این خبر با ما همراه باشید.

یکی از مهمترین شعارهای انتخاباتی رئیس کنونی دولت در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، در خصوص ساخت 4 میلیون مسکن طی فعالیت 4 ساله در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

ساخت مسکن

وضعیت احداث 4 میلیون مسکن طی چهار سال

ابراهیم رئیسی شنبه در برنامه تلوزیونی زنده با اشاره به کنترل بازار اجاره از نیاز کشور به احداث یک میلیون مسکن سالیانه خبر داد. همچنین وی با آگاهی از عملی نشدن ساخت واحدهای مسکونی از عقب ماندگی جدی در این زمینه ابراز نگرانی کرد. رئیسی ضمن اشاره به وعده انتخاباتی خود و مصوبه مجلس مجددا بر احداث یک میلیون مسکن در سال، تاکید کرد.

وی اضافه کرد: “کار شروع شده است و ما در پایان ۴ سال ۴ میلیون مسکن در اختیار مردم قرار خواهیم داد و برنامه ریزی کردیم صندوق مربوطه نسبت به تأمین زمین و ساخت مسکن اقدامات لازم را انجام دهند و کارهای خوبی انجام شده است. وضعیت استان‌ها متفاوت است. برخی سرعت بیشتری داشتند. همچنین برخی نیاز به سرعت بخشیدن دارند.”

ساخت مسکن

علت استفاده دولت از شرکت‌های ساختمانی خارجی

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولین موضوع قابل طرح در خصوص تهاتر نفت با مسکن بوده از  اعلام همکاری شرکت‌های خارجی چینی و ترکیه‌ای جهت انجام پروژه ساخت و ساز دعوت به همکاری کرد. وی همچنین نفت را به عنوان جایگزینی برای پول به شرکت‌های خارجی معرفی کرده است.

مطلب پیشنهادی:  وضعیت مسکن در سال 1400 چگونه خواهد بود؟

طرح این موضوع از سوی وزیر راه و شهرسازی در مواجه با واکنش‌های شدیدی از سوی شرکت‌های داخلی که در زمینه احداث مسکن قرار گرفت. شرکت‌های مذکور ضمن اعلام آمادگی برای شروع این پروژه از قابلیت تولید سازه‌های ساختمانی با تکیه بر خودکفایی در حوزه دانش فنی و مهندسی را امری مهم ارزیابی کردند.

واکنش شرکت‌های ساخت وساز داخلی موجب شد تا وزارت راه و شهر سازی از عدم واردات نیروی کار یا مهندس ساختمانی یا مصالح ساختمانی، اطلاع بدهد. قاسمی، همکاری با شرکت‌های خارجی را به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته آنها در جهت تسریع در روند ساخت و ساز مسکن دانست.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب «  وضعیت نرخ بازار مسکن در تهران» را در دلتا مگ بخوانید.

4 دیدگاه

  1. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب « سرانجام تهاتر نفت با ساخت مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر: مطلب «سرانجام تهاتر نفت با ساخت مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب « سرانجام تهاتر نفت با ساخت مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  4. […] اطلاع بیشتر از اخبار حوزه مسکن مطلب «سرانجام تهاتر نفت با ساخت مسکن» را […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…