فرصتی دوباره برای جاماندگان طرح نهضت ملی مسکن

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه اعلام کرد، به زودی امکان ثبت نام مجدد برای جاماندگان از طرح فراهم می‌شود و در حال حاضر هیچ محدودیتی برای بهره‌مندی از توان پیمانکاران و انبوه‌سازان موفق در اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد.
شهر پردیس

خبری خوب برای جاماندگان مسکن ملی به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت نیوز، قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: سامانه طرح‌های حمایتی مسکن برای متقاضیان جدید به مدت ۱۵ روز باز می‌شود. بنابراین همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان پالایش شده، امکان ثبت‌نام از افراد جدید نیز فراهم باشد.

جاماندگان نهضت ملی مسکن

تکلیف جاماندگان ثبت نام مسکن ملی چه می‌شود؟

وزیر راه و شهرسازی در نشست امروز با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها اظهار کرد: پالایش نهایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا ۱۵ تیرماه تمدید شده است. بنابراین جاماندگان مسکن ملی که امکان ثبت‌نام را از دست دادند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. استان‌ها باید توجه داشته باشند متقاضیانی که با مکاتبه نسبت به تعیین تکلیف مدارک خود اقدامی نکنند، با هماهنگی شورای استان از ادامه طرح کنار گذاشته می‌شوند تا متقاضیان بیشتری امکان حضور در اجرای طرح را پیدا کنند.

طرح نهضت ملی مسکن

متقاضیان تایید شده توجه داشته باشند حداکثر زمان لازم برای افتتاح حساب در بانک‌ها دو هفته می‌باشد. رعایت این موضوع باعث می‌شود طرح نهضت ملی با سرعت پیش رود. از سوی دیگر لازم است با برگزاری جلسات هفتگی در شورای عالی شهرسازی و معماری، درباره زمین‌هایی که قرار است به شهرداری واگذار شود تصمیمات لازم گرفته شود.

مطلب پیشنهادی:  تفاوت خانه شمالی با جنوبی در چیست؟

نهضت ملی مسکن چه زمانی آماده است؟

قاسمی خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی و سرعت دهی به کار، در صدد هستیم که تا پایان شهریورماه اجرای فونداسیون واحدهای طرح نهضت ملی مسکن از دو میلیون واحد عبور کند. در شهرهایی که مشکل زمین وجود ندارد نهایت همکاری با مردم انجام می‌شود تا خودشان نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

جاماندگان مسکن ملی

طبق تفاهمات انجام شده وزارت راه و شهرسازی با ستاد امام، باید 100 هزار واحد نهضت ملی توسط این ستاد به مرحله اجرایی برسد که تاکنون 55 هزار واحد آن آماده تحویل است. با توجه به مصوبه‌ای که در 17 مرداد سال گذشته به تصویب رسید مقرر شده تا پایان دولت سیزدهم چهار میلیون واحد مسکونی آماده و به مردم تحویل داده شود. تاکنون ۵۰۷ هزار نفر در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و ۲۹۰ هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند.

 

پیشنهاد مطالعه: راهکار‌های دولت در کنترل بازار اجاره‌بها

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب « فرصتی دوباره برای جاماندگان طرح نهضت ملی مسکن » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…