شرایط دریافت وام جعاله مسکن

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای ثبت‌نام وام جعاله یا تعمیرات مسکن، فرد متقاضی باید هیچ‌گونه سابقه منفی و چک برگشتی نداشته باشد همچنین باتوجه به میزان درآمد وام گیرنده سقف وام تعیین می‌شود.
شخص خوش حساب می تواند دوبار وام دریافت کند

یکی از الزامات افراد خانه‌دار، تعمیر خانه بعد از گذشت چند سال از کارکرد آن است. اما به این نکته توجه داشته باشید که برای تعمیر باید هزینه بالایی بپردازید. وام جعاله مسکن، عنوان تسهیلاتی می باشد که بانک مسکن در نظر دارد برای افراد خانه‎‎‌دار که قصد تعمیر خانه خود را دارند پرداخت کند. این وام به افراد واجد شرایط با ارائه مدارک لازم جهت تعمیرات منزل مسکونی و بعضا، خرید مسکن داده می شود. با توجه به اهمیت بالای این وام لازم است تا با شرایط و مدارک لازم جهت دریافت آن بیشتر آشنا شوید. تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

وام جعاله مسکن

وام جعاله مسکن چیست؟

در سال‌های اخیر وام های مختلفی همانند وام ساخت مسکن برای افراد متقاضی در نظر گرفته شده است. وام جعاله مسکن یا به عبارت دیگر وام تعمیرات خانه یکی از انواع این وام‌ها می‌باشد. این وام به صورت اختصاصی به افراد واجد شرایط داده می‌شود. سه گروه از افراد می‌توانند این وام را دریافت کنند.

  1. افرادی که قصد تعمیر خانه خود را دارند : افرادی که قصد دارند منزل مسکونی خود را تعمیر کرده این وام را دریافت می‌کنند که تعمیرات شامل تعویض درب و پنجره، تعویض کاشی و سرامیک و ..

  2. افرادی که قصد خرید وسایل و تکمیل تعمیرات خانه خود را دارند : این وام شامل افرادی می‌شود که خانه خود را تعمیر کرده و قصد دارند مراحل تکمیلی آن را انجام دهند.

  3. افرادی که قصد خرید منزل مسکونی را دارند : افرادی که برای خرید خانه به پول بیشتری نیاز دارند می‌توانند از این وام استفاده کنند.

سه گروه نام برده می‌توانند وام جعاله مسکن را دریافت کنند. ثبت‌نام وام شرایط خاصی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

افراد خوش حساب می توانند دوبار وام را دریافت کنند

شرایط لازم برای ثبت نام وام جعاله بانک مسکن 1401

برای دریافت وام جعاله 1401، متقاضیان باید برای اخذ وام شرایط لازم را داشته باشند. بانک مسکن، بانک ملت و بانک ملی، از جمله بانک‌هایی هستند که امکان دریافت وام جعاله مسکن را برای اشخاص مختلف و دارای شرایط لازم فراهم کرده اند. این شرایط عبارتند از:

  • برای دریافت وام جعاله ارائه وثیقه الزامی است. وثیقه مناسب برای هر بانک متفاوت است. یرای مثال برخی از بانک‌ها، سپرده‌گذاری در آن بانک را به عنوان وثیقه می‌پذیرند.
  • سن متقاضی دریافت وام تعمیرات مسکن، حداقل 18 سال تمام است و افرادی که حتی دارای سپرده در بانک باشند و سن آن ها کمتر از 18 سال باشد، امکان دریافت وام تعمیرات مسکن را ندارند.
  • حداکثر مبلغ پرداخت وام به مشتریان 50 میلیون است و بسته به میزان درآمد فرد متقاضی و یا دیگر عوامل ممکن است این مبلغ کاهش پیدا کند. همچنین مدت زمان بازپرداخت وام بسته به مبلغ دریافتی و نوع بانک متفاوت است.
  • چنانچه فرد متقاضی دارای حساب در بانک مورد نظر باشد، استعلامی از وضعیت چک‌های فرد گرفته می‌‍شود. در صورت بد حساب بودن وام به فرد متقاضی تعلق نمی‌گیرد.
  • در صورتی که افراد دارای شرایط لازم برای دریافت وام جعاله مسکن، برای مرتبه دوم باشند می توانند مجددا این وام را با همان سقف مشخص دریافت نمایند.
مطلب پیشنهادی:  در این شرایط زن می‌تواند حتی بدون دلیل طلاق بگیرد

مدارک لازم برای وام جعاله بانک مسکن

برای ثبت‌نام وام جعاله مسکن در صورتی که بانک صحت مدارک را تایید کند، اجازه دریافت وام برای شما صادر می‌شود.

  • ارائه اصل و تصویر تمام صفحات سند مالکیت ملک که الزاما باید به نام درخواست کننده باشد.
  • اصل و تصویر پایان کار ساختمانی.
  • اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی مالک یا مالکین.
  • اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی ضامن.
  • مدارک مربوط به شغل و درآمد مالک یا همان فرد تسهیلات گیرند از جمله فیش حقوقی، جواز کسب و ..
  • در صورتی که این کار توسط وکیل انجام شود، باید اصل و تصویر وکالتنامه ارائه گردد.
  • فرم درخواست وام تکمیل و امضا شده توسط تسهیلات گیرنده که می‌تواند مالک یا وکیل آن باشد.
  • کارت پایان خدمت، گواهی اعزام به خدمت، گواهی اشتغال به تحصیل یا هر گونه مدرک دیگری که نشان از پایان خدمت یا معافیت فرد وام گیرنده داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: دعوای الزام به تنظیم سند رسمی در اموال منقول و غیرمنقول

یک نظر

  1. […] که علاقه‌مند به دانستن مطالب در حوزه مسکن هستید مطلب«شرایط دریافت وام جعاله مسکن» را در دلتامگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

عواقب اجرا گذاشتن مهریه را بدانید

عواقب اجرا گذاشتن مهریه از جمله موضوعات بسیار مهم است که افراد پیرامون آن خیلی سوال می‌کنن…