رشد نرخ اجاره در پی عدم نظارت بر دفاتر املاک

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با نظر به تلاطم ایجاد شده در پی افزایش نرخ اجاره بها در بازار مسکن، تنها راه اجرایی شدن طرح دو فوریتی؛ منوط به ثبت اطلاعات قرارداد‌های پیشین در بنگاه‌های معاملاتی است.
نرخ اجاره

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، عضو هیات مدیره مشاوران املاک با اشاره به فقدان نظارت بنگاه‌های ملکی از عدم بازدارندگی قوانین وضع شده در برابر متخلفان ابراز نگرانی کرد. برای اخذ گزارشات بشتر پیرامون نرخ اجاره‌بها تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

دولت با توجه به اجرای متفاوت بسته حمایتی برای جابه‌‌جایی مستاجران همزمان با شروع تابستان از مهیا شدن زمینه برای کاهش جرائم در حوزه قراردادهایی که با اجاره گران به امضای طرفین می‌رسند، خبر داد.

به نظر می‌رسد با ابراز شکایت‌های مردمی پیرامون افزایش اجاره‌بها در دو ماهه اخیر، وزارت راه وشهر‌سازی لایحه تعیین سقف اجاره‌بها را به منظور تصویب طرح دوفوریتی، در جلسه سران سه قوه مطرح کرد.

نرخ اجاره

بهبود وضعیت نابسامان نرخ اجاره در بازار مسکن

سعید لطفی، عضو هیات‌مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره اجرای این مصوبه، گفت:” مشکل بزرگ این است که مبنای قیمت مشخص نیست. بنابراین همین موضوع امکان سوء استفاده را فراهم کرده است.”

این مقام آگاه ضمن اشاره به بنیان محاسبه اجاره‌بها از بهبود وضعیت نابسامان نرخ در بازار مسکن ابراز امیدواری کرد.

وی توضیح داد: “اگر به مشاوران املاک اجازه داده شود تا با ثبت پلاک هر واحد به جای دریافت کد رهگیری از طریق کد پستی از میزان اجاره مستاجر سال قبل آگاه شوند، همین میزان اجاره مبنای محاسبه ۲۵ درصدی در سال جدید قرار می‌گیرد.”

مطلب پیشنهادی:  آیا وام مسکن افزایش یافته است؟

نرخ اجاره

چرا نرخ اجاره قابل کنترل نیست؟

گفتنی است که عضو هیات مدیره اتحادیه املاک با اشاره به حکم تخلیه مستاجران از سوی موجران، همچنین عدم آگاهی از میزان مبلغ اجاره در قرارداد قبلی و عقد قرارداد جدید طبق تعرفه و نرخ روز بازار را عاملی نگران‌کننده دانست.

در پایان، این مقام مسئول تنها راه‌حل ساماندهی افزایش نرخ اجاره‌بها را در ثبت و ضبط اطلاعات قبلی به منظور تنظیم اجاره جدید، امری مهم و ضروری تلقی کرد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب «احداث مسکن 40 متری جهت کنترل نرخ بازار مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …