احداث مسکن 40 متری جهت کنترل نرخ بازار مسکن

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش نرخ اجاره‌بهای واحدهای مسکونی را تنها با ساخت خانه های 40 متری به صورت استیجاری می‌توان کنترل کرد.
کنترل بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، یک کارشناس اقتصادی پیرامون احداث 4 میلیون مسکن به منظور کنترل قیمت واحدهای مسکونی از ساخت خانه‌های 40 متری استیجاری خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون بازار مسکن تا پایان این خبر با ما همراه باشید.

فردین یزدانی، کارشناس مسکن پیرامون برنامه وزارت راه و شهرسازی به منظور احداث طرح نهضت مسکن ملی طی 4 سال، بر ادامه روند این طرح به سمت احداث خانه‌های استیجاری تاکید کرد.

این مقام آگاه با اشاره به فقدان بودجه لازم برای احداث 4 میلیون مسکن از عدم تحویل واحد‌های مسکونی در شرایطی که ایران درآمد نفتی بسیار بالایی ‌نسبت به زمان کنونی داشت، اطلاع داد.

 کنترل بازار مسکن

نحوه برقراری عدالت در بازار مسکن

وی با اشاره به این‌که بیش از 200 هزار واحد از طرح مسکن مهر باقیمانده است، افزود:” معتقدم باید به جای تمرکز بر ساخت خانه‌های ملکی،‌به سمت ساخت واحدهای کوچک اجاره‌ای حرکت کنیم. با این کار می‌توانیم عدالت را در بخش مسکن کشور برقرار کنیم.”

کارشناس اقتصاد مسکن تاکید کرد:‌ “بخش قابل توجهی از درآمد خانوارها صرف تامین مسکن می‌شود. اگر بتوانیم واحدهای استیجاری را در اختیار اقشار دیگر هدف قرار دهیم. لازم است بدانید این قبیل خانوارها به اصطلاح  از خورد و خوراک خود نمی‌زنند تا سرپناهی را برای خود تامین کنند.”

کارشناس اقتصاد مسکن پیش‌تر نیز با بیان این‌که مشکل ما این است که دولت‌ها نمی‌آیند برنامه‌ای را برای بازار اجاره مسکن اجرا کنند که 2 سال دیگر جواب می‌دهد، افزود:” در دولت قبل هم نیز این نگاه را داشتیم که می‌خواستند “الان” بازار اجاره مسکن را کنترل کنند. اما این تصمیم نیز با شکست مواجه شد.”

مطلب پیشنهادی:  ارسال تدریجی پیامک به متقاضیان مسکن ملی

کنترل بازار مسکن

تاثیر ساخت مسکن 40 متری بر بازار مسکن

گفتنی است که با وجود تکرار طرح مسئله کنترل نرخ بازار مسکن در جلسه مسئولان کشوری، این موضوع کم کم مورد توجه عموم قرار گرفت. در واقع همانطور که در سال 92 جلساتی مبنی بر کنترل بازار اجاره تشکیل شد. مسئولان ترجیح دادند این موضوع را در قالب ساخت مسکن به منظور پیش فروش آن به خانوارها بررسی کنند. اگر مسئولان به جای موضوع مالکیت خانوارها بر مسکن به فکر ساخت خانه‌هایی استیجاری با متراژ کمتر بودند. امروز مشکل کمبود خانه اجاره‌ای و افزایش نرخ رهن در بازار مسکن را نداشتیم.

به نظر می‌رسد با تعیین میزان نرخ اجاره‌بها در بازار مسکن نباید این انتظار را داشت که لوایحی که امروز به تصویب رسیدند، برای ماه‌های آتی نتیجه بدهد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب « ثبت نام 5 میلیون و 200 هزار نفر در طرح ملی مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب «احداث مسکن 40 متری جهت کنترل نرخ بازار مسکن » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …